Transportul feroviar a fost sever afectat, doar 46 din cele 700 de servicii TGV de mare viteza functionand normal.

In regiunea pariziana metrourile, trenurile regionale, autobuzele si tramvaiele circula dupa un program minimal.

Miscarea de protest, care a inceput miercuri la ora 20, este programata sa dureze 24 de ore, dar unele sindicate doresc prelungirea ei cu inca 24 sau chiar 48 de ore, pentru a coincide cu meciurile finale ale Cupei Mondiale la rugby, programate a se desfasura la Saint Denis, in nordul Parisului.

Test politic

Greva este primul test la care este supus presedintele Nicolas Sarkozy in incercarea de a-si pune in aplicare planul de reforma, inclusiv intentiile de a elimina unele privilegii oferite de actualul sistem de pensii.

Intre modificarile preconizate se numara majorarea varstei de pensionare in cazul persoanelor care lucreaza in conditii dificile.

Citeste si:

Acestea se puteau retrage de la 50 de ani, dupa ce au cotizat timp de 37 de ani la pensie. Acum perioada de cotizare ar urma sa creasca la 40 de ani.

Sindicatele au programat proteste de strada in aproximativ 60 de orase pentru a sustine actualul sistem de pensii de care beneficiaza peste un milion si jumatate de persoane.

Arnaud Morvan, secretarul general al sindicatului CFDT din transporturile feroviare, spune ca actiunea este un mesaj clar transmis autoritatilor privind nemultumirile lucratorilor.

El a spus insa ca greva nu va fi la fel de extinsa ca cea din 1995, cand protestele angajatilor din sectorul public practic au paralizat Franta:

"Am reusit sa facem din aceasta actiune din 18 octombrie una de 24 de ore, am reusit sa obtinem sustinerea altor federatii, a altor lucratori. Nu avem insa aceeasi forta ca in 1995, cu siguranta din cauza ca reforma sectoarelor public si privat a fost pusa deja in practica", a spus liderul de sindicat.