Astronomii au detectat vapori de apa in atmosfera unei planete-gigant din afara sistemului nostru solar.
Planeta gazoasa cunoscuta sub numele de “HD 189733b” absoarbe lumina stelelor intr-un mod care ar putea fi explicat numai prin prezenta vaporilor de apa, noteaza cotidianul “The Telegraph”. Observatiile oamenilor de stiinta se bazeaza pe analiza imaginilor spectrale capturate de Spitzer, telescopul spatial cu infrarosu al NASA, aflat pe orbita din 2003. “Desi “HD 189733b” este departe de a fi locuibila si prezinta un mediu ostil, descoperirea noastra dovedeste ca apa ar putea fi mai comuna in Univers decit credeam pina acum”, sustine Giovanna Tinetti, coordonatoarea proiectului de cercetare a planetei “ude”, ale carei concluzii au fost publicate recent in revista de stiinta “Nature”. Exoplaneta face parte din constelatia Vulpeculam, este situata la 60 de ani-lumina de Pamint si face parte din categoria planetelor calde, “de tip Jupiter”.

Cotidianul