Indiciile arata ca Bratislava s-a obisnuit cu ideea unei astfel de evolutii, care era de asteptat, si acesta a fost unul din motivele pentru care autostrada Bratislava-Kosice, din nordul tarii, de la granita cu Polonia si Cehia, unde lucrarile sunt deosebit de costisitoare, a fost considerata prioritara, spre deosebire de cea din sudul tarii, la granita cu Ungaria.
Ingrijorarile slovacilor in aceasta privinta au crescut si dupa declaratiile facute in urma cu cateva zile de catre Miklos Duray, vicepresedintele executiv al Partidului Coalitiei Maghiare din Slovacia, care a spus ca, dupa aderarea celor doua state la Spatiul Schengen, Dunarea va inceta sa fie fluviu de granita, care i-a despartit pentru multe si lungi decenii pe maghiarii care traiesc pe cele doua maluri. Dar vicepremierul slovac Dusan Caplovic a subliniat ca Slovacia nu se teme de largirea Spatiului Schengen, deoarece si Slovacia este interesata de colaborarea regiunilor sale sudice cu zonele invecinate din Ungaria.
Ziaristul Lubos Palata de la saptamanalul ceh Respekt, care se ocupa in mod obisnuit de relatiile politice slovaco-ungare, considera ca primul succes al apropierii dintre Slovacia si Ungaria a fost reconstruirea Podului Maria Valeria (foto), care leaga orasul ungar Esztergom si orasul slovac Sturovo, proiectat in asa fel incat sa nu poata trece pe el camioane sau autobuze. Oare scopul acestui proiect nu a fost oare sa nu poata sa treaca peste pod cu tancurile? - se intreaba autorul articolului din saptamanalul ceh. La solicitarea ziarului Nepszabadsag din Ungaria, purtatorul de cuvant al guvernului de la Bratislava, Silvia Glendova, a declarat ca guvernul slovac nu doreste sa comenteze presupunerile subiective ale autorului ceh al articolului, care nu au nicio baza reala.
Politologul slovac Grigorij Meszesznyikov a declarat ziarului ungar ca este de acord cu jurnalistul ceh numai in privinta observatiei ca schimbarile ce vor interveni ar putea activa anumite grupari nationaliste. „De altfel, sunt de parere ca in analiza facuta de publicistul ceh, el a uitat de faptul ca nu mai suntem in secolul al nouasprezecelea, ci in cel de-al douazeci si unulea” a adaugat politologul. Primarul orasului Sturovo, Jan Oravec, a calificat parerile autorului ceh ori prostii, ori minciuna constienta. „Nu putem permite intrarea in centrele istorice ale oraselor Esztergom sau Sturovo a unor vehicule grele, iar podul restaurat, fiind o lucrare care poarta patina istoriei, leaga intre ele tocmai aceste centre istorice ale celor doua orase din Ungaria si din Slovacia. Tocmai de aceea, se va participa cu un proiect la competitiile pentru obtinerea de fonduri de la UE si pentru construirea unui pod nou, rezistent, care sa permita si transportul greu, un pod ce urmeaza sa se construiasca in apropierea celor doua asezari urbane aflate langa granita slovaco-ungara, un pod care sa faca parte din una din principalele cai rutiere europene, care merge de la Helsinki pana la Marea Adriatica”, a subliniat primarul Oravec.
Despre autor:
Sursa: Cronica Romana
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro