Desi, la sfarsitul lunii iunie a consimtit sa participe la o dezbatere publica pe tema canalului navigabil de mare adancime Dunare-Marea Neagra, ce urma sa fie organizata, pe 4 iulie, la Tulcea, Ucraina a revenit, saptamana aceasta, asupra deciziei. Constructia canalului Bastroe in Delta Dunarii incalca toate conventiile europene si internationale in vigoare, semnate de Guvernul de la Kiev.
Ucraina a amanat, saptamana aceasta, dezbaterea publica privind studiul de evaluare a impactului asupra mediului in cazul Bastroe, programata pentru 4 iulie, la Tulcea. Cu doar o zi inaintea reuniunii convenite, la 23 iunie, de delegatiile romana si ucraineana in cadrul unei sedinte a Comisiei de ancheta a Conventiei Espoo, Kievul a solicitat amanarea dezbaterii, "invocand timpul destul de scurt necesar pregatirilor", potrivit unui comunicat de presa al Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile. Scurt circuitele din dialogul romano-ucrainean pe tema Bastroe nu reprezinta insa nici pe departe o noutate. Canalul navigabil de mare adancime Dunare-Marea Neagra a avut parte de mai multe inaugurari incepand cu 24 august 2004. Ultima, de anul acesta, nu a avut insa o confirmare oficiala, desi Romania a solicitat acest lucru. In cel mai bun caz, Bucurestilor li s-a comunicat ca navigatia pe Bastroe a fost reluata, in regim "experimental", in data de 27 aprilie, pentru ca, ulterior, ambasadorul ucrainean la Bucuresti, Iuri Malko, sa precizeze, "in mod ferm", ca in momentul de fata partea ucraineana nu executa nici un fel de lucrari de amenajare a canalului de marea adancime Dunare-Marea Neagra, ci doar lucrari de intretinere. Afirmatia "ferma" a ambasadorului a fost contrazisa insa de un documentar profesionist realizat de Antena 3 pe ambele maluri ale granitei de pe Dunare.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.