Un tunel ce masoara 34,6 kilometri si trece pe sub Muntii Alpi a fost inaugurat sambata, in Elvetia. Tunelul Loetschberg incepe in localitatea Frutigen, din cantonul Berna, si se termina in Raron, in cantonul Valais. Acesta este cel mai lung tunel de cale ferata din lume si va scurta timpul unei calatorii cu trenul intre Germania si Italia cu cel putin doua ore.

Constructia tunelului a durat opt ani si a costat, in total, 2,6 miliarde de euro. Primul tren care a trecut prin tunel l-a avut la "bord" pe ministrul transporturilor din Elvetia, Moritz Leuenberger, si a fost primit cu aplauze de cei o mie de spectatori care l-au asteptat in Raron.

Dublu binecuvantat

Inainte de pornirea trenului, in localitatea Frutigen s-a tinut o slujba de binecuvantare, oficiata de un episcop catolic si un pastor protestant, care au stropit sinele cu agheasma mare si au tamaiat locomotiva inainte de plecare. Trenul a mers atat de bine incat, pentru a nu strica momentul festiv al sosirii, cand era planificat un foc de artificii in sunetul unei fanfare militare, mecanicul a fost nevoit sa reduca viteza, pentru ca iesirea din tunel sa se faca fix la momentul anuntat. Un al doilea tren, incarcat cu jurnalisti, a sosit imediat dupa primul, oferind presei posibilitatea sa testeze personal calitatea sinelor imbracate in cauciuc special, compatibile cu trenurile de mare viteza. Viteza de croaziera a trenurilor prin tunel va fi de 240 de km/h.