5.000 de invitati au participat simbata la inaugurarea de la Strasbourg a noii linii TGV Est. TGV (tren de mare viteza) va putea circula, pe parcursul celor 300 km de linie noua, cu viteza de 320 km/h. De altfel, timp de patru luni, inainte de a-l lansa in circulatie, specialistii i-au testat siguranta.

Noua linie va permite ca TGV-urile franceze sa ajunga pina in Germania, urmind sa faca legatura intre Paris si München, prin Stuttgart, in doar 6 ore si 10 minute, iar ICE, omologul german al lui Deutsche Bahn, va circula in Franta, urmind sa asigure legatura intre Frankfurt si Paris, in doar 3 ore si 50 de minute. O linie va merge pina la Luxemburg, 5 trenuri pe zi, dar si la Zürich, in Elvetia. Cum societatea SNCF estimeaza ca numarul de pasageri va creste de la 8 milioane, in prezent, la 11 milioane in 2010, respectiv cu 65% pe an, cele mai afectate de intrarea in functiune a TGV Est vor fi companiile aeriene care au zboruri regionale. De altfel, Air France a anuntat deja reducerea numarului de zboruri intre Paris si citeva orase de pe traseul TGV, motivind ca, sub 4 ore, traseele in avion nu sint rentabile. Deutsche Bahn spera sa atraga, cu noile linii si oferte, aproape jumatate din cele 90% dintre calatorii care preferau, pina acum, avionul intre Paris si Frankfurt.