Trenul de pe "autostrada feroviara" Perpignan - Luxemburg va efectua primul sau drum in 29 martie. Ea permite transportul, pe o distanta de 1.000 km, a 40 de remorci de camion la bordul unor garnituri speciale, concepute de Modalohr, filiala a grupului alsacian Lohr, gestionara proiectului. Mai multi parteneri din Luxemburg si din Franta au investit 54 de milioane de euro, din care 15 milioane pentru adaptarea liniei de cale ferata la noul sistem si 23 de milioane pentru achizitionarea vagoanelor speciale si a sistemului performant de incarcare-descarcare a containerelor, care permite realizarea acestei operatii in doar doua ore. Conducerea Lohr spune ca frecventa trenurilor va creste progresiv, pina la 15 pe zi, ceea ce va permite transportul "a zeci de milioane de containere" pe an.

Trenul capitalelor UE

Proiectul Eurocap-Rail vizeaza modernizarea caii ferate intre cele trei orase-sediu ale UE (Bruxelles, Luxemburg si Strasbourg). Costul total al proiectului este de 749 de milioane de euro si se estimeaza ca numarul de calatori se va dubla, ajungind pina la peste 6,8 milioane de persoane, generind sume de peste 105 milioane de euro anual, fata de aproximativ 3,1 milioane de calatori in prezent si 33,3 milioane de euro. Ea se inscrie in axa de cale ferata ce va lega Marea Nordului prin Belgia, Luxemburg si estul Frantei de Elvetia.