Romania a criticat, la o reuniune a Comitetului Permanent al Conventiei de la Ramsar, privitoare la zonele umede, atitudinea Ucrainei legata de Canalul Bastroe, transmite BBC.
"Partea romana a aratat ca toate rezolutiile adoptate de organismele internationale, prin care Ucrainei i s-a solicitat in mod repetat sa se conformeze normelor internationale, au fost ignorate de autoritatile de la Kiev. Delegatia Ministerului Afacerilor Externe a cerut membrilor Comitetului Permanent sa intreprinda toate demersurile necesare in vederea determinarii Ucrainei sa-si conformeze conduita cu obligatiile internationale in materie", a explicat purtatorul de cuvant al MAE, Corina Vintan. Aceasta a mai precizat ca Secretariatul Conventiei de la Ramsar a asigurat partea romana ca ii va acorda sprijin in limita competentelor sale pentru rezolvarea problemei Bastroe.

La data de 11 mai 2004, Ucraina a inceput lucrarile de construire a canalului Dunare - Marea Neagra (pe bratele Chilia si Bastroe din Delta Dunarii) si la 26 august 2004 a inaugurat oficial prima etapa, fara a lua in considerare reactiile negative si apelurile de suspendare a lucrarilor pana la respectarea dreptului international relevant, exprimate de partea romana, de statele europene si de Comisia Europeana, de organizatiile internationale active in domeniul protectiei mediului inconjurator si de diverse organizatii neguvernamentale.

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana