La mai bine de cinci ani de la atacurile teroriste din 11 septembrie 2001 a fost lansat, pe Internet, un film documentar cu o durata de 90 de minute, realizat de trei amatori care "au indoieli serioase privind versiunea oficiala" asupra tragicelor evenimente. Documentarul "Loose Change" (Schimbare de neoprit) - care acuza Administratia Bush "de neglijenta criminala, in cel mai bun caz" - a fost vizionat deja pe Internet de 100 de milioane de persoane, la care se adauga alte 50 de milioane din 12 tari care l-au vazut la televizor.

Nu e deci de mirare de ce, conform unui recent sondaj realizat de cotidianul "The New York Times", 75% din americani suspecteaza Guvernul SUA "ca ascunde adevarul asupra evenimentelor din 11 septembrie". Nu se cunosc foarte multe date despre cei trei realizatori ai documentarului "Loose Change", cu exceptia faptului ca nici unul dintre ei nu are peste 30 de ani, ca unul a fost militar de cariera care "a parasit armata deziluzionat" si un altul a fost student la o scoala de operatorie de film.

Se mai stie ca filmul - care pe linga statistici si fotografii "capturate" de pe Internet, cuprinde si relatari ale martorilor oculari si ale unor experti in aeronautica, explozibili, constructii, metalurgie etc - a fost realizat pe calculator cu un buget extrem de modest, "cheltuielile de productie" nedepasind 3000 de dolari SUA (2250 euro).

Realizatorii "primului blockbuster difuzat pe Internet" s-au "lasat inspirati" de recent aparuta carte "Noul Pearl Harbour" a profesorului de istorie si filozofie David Ray Griffin de la universitatea Teologica Claremont din California. Ca si profesorul Griffin, cei trei autori ai documentarului pun oficialitatilor americane citeva intrebari extrem de incomode, care, pina in prezent, nu au primit nici un raspuns.

Unde au fost avioanele de interceptare?

Primul semn de intrebare se refera la procedura standard in cazuri de piraterie aeriana: "De ce avioanele deturnate de teroristi nu au fost interceptate de avioane de vinatoare?". Intr-adevar, incetineala cu care au reactionat autoritatile este cel putin stranie, sint de parere autorii filmului.

"Cursa 11", care a vizat Turnurile Gemene, ar fi putut fi imediat interceptata de aparatele F-15 stationate la baza aeriana Mc Guire din New Jersey. Acestea ar fi putut ajunge la World Trade Center in numai trei minute(!). Ele au ramas insa la sol, pentru misiunea de interceptare fiind preferate avioanele de vinatoare ale bazei aeriene din Cape Cod, situata la 300 de km distanta.

Mai mult, pilotilor li s-a ordonat sa nu depaseasca viteza de 300 km/h (viteza maxima a unui F-15 fiind de aproape 1500 de km/h), ca si cum s-ar fi doit ca avioanele sa ajunga la fata locului cu 11 minute prea tirziu. Un scenariu asemanator s-a petrecut in cazul "Zborului 77" al aceleiasi companii American Airlines, care, conform versiunii oficiale, a lovit sediul Pentagonului. Intrebarea numarul doi ar fi deci "de ce nu au fost folosite avioanele de vinatoare stationate la baza Aeriana Andrews, situata la numai 16 km de Washington, ci au fost preferate cele de la Langley, Virginia, baza aeriana situata la 160 de km de Pentagon"?

Citeste si:

Fuselaj vaporizat?

"Cursa 77" mai ridica si alte semne de intrebare. Prima "ciudatenie" ar fi cum de s-a permis unui personaj atit de dubios ca Hani Hanjour (cel ce a pilotat avionul "destinat" Pentagonului) sa ia lectii de pilotaj chiar in SUA? Ca si cum asta nu ar fi de ajuns, conducerea respectivei scoli de pilotaj a vrut in repetate rinduri sa-l "exmatriculeze" din cauza "crasei sale incompetente", dar i s-a interzis.

De ce? Si, daca Hani Hanjour era un pilot atit de prost, cum ar fi putut el coduce un aparat Boeing 757 de 47,32 de metri lungime, inalt de 13,5 metri, cu o anvergura de 38 de metri si cintarind 120 de tone fara incarcatura (deci extrem de greu de manevrat) cu o asemenea precizie, incit a lovit o aripa a Pentagonului?

Dupa impact, concluzia raportului oficial a fost ca "din cauza imensei temperaturi degajate in timpul impactului, fuselajul avionului s-a vaporizat in intregime, nelasind nici un fel de resturi metalice". Atunci cum de au putut fi identificate "cu precizie" 184 dintre cele 189 de cadavre gasite in cladirea Pentagonului, stiut fiind faptul ca temperatura necesara pentru a vaporiza un corp omenesc (materie organica) este cu mult mai mica decit cea necesara in cazul unui avion (construit din duraluminiu, titan si otel inoxidabil)? Sau cum, se mai intreaba realizatorii documentarului, un avion de asemenea dimensiuni putea produce o gaura de numai 4,8 metri in diametru?

Cum de s-au prabusit Gemenii?

Nici "ipoteza oficiala" ca Turnurile Gemene de la World Trede Center s-ar fi prabusit in urma topirii structurii de rezistenta - de otel - nu sta in picioare. Orice inginer metalurgist stie ca otelul se topeste la peste 1500 de grade Celsius, iar un inginer constructor sau un fizician stie ca temperatura maxima degajata intr-un incendiu, fie el si provocat de impactul cu un avion cu rezervoarele pline de kerosen, nu depaseste cu mult 900 de grade Celsius. A

tunci cum de s-au prabusit Gemenii? Si, in sfirsit, de ce inainte de 11 septembrie 2001 actiunile American Airlines au fost tranzactionate si rastranzactionate la Bursa (in New York si nu numai), iar mai multe persoane, ramase necunoscute, au facut avere mizind pe o scadere brusca si drastica a cursului acestora? Dupa atitea intrebari, autorii documentarului fac trimitere la "operatiunea Northwoods", planuita in timpul Administratiei Kennedy.

Pe scurt, dosarul Northwoods cuprindea scenariul simularii unor atacuri teroriste pe teritoriul american, care ar fi fost ulterior atribuite lui Fidel Castro, ceea ce ar fi permis apoi invadarea Cubei comuniste. Iar cei trei tineri americani sint convinsi ca acelasi scenariu a fost aplicat si in cazul atacurilor din 11 septembrie 2001.