Lectiile de istorie pentru examenul de absolvire a ciclului secundar (GCSE) care trateaza terorismul "nu critica suficient actiunile lui Bin Laden, ci din contra, aduc multe justificari", afirma grupul de experti "Civitas" intr-o carte ce urmeaza a fi publicata in curand, la Londra.

Cartea critica in mod special materialele didactice produse de un proiect online consacrat, intitulat "Istoria scolara", care respecta curriculumul national al Marii Britanii si ii ajuta pe elevi sa recapituleze materia pentru GCSE. "Materialul prezinta terorismul si victimele sale ca avand, in general, puncte de vedere egale", afirma unul dintre autori, Chris McGovern, citat de "Daily Mail". Director de scoala si membru al asociatiei care scrie curriculumul, McGovern spune ca, din cele 13 exemplificari continute in pachetul didactic, patru sunt despre Osama Bin Laden, inclusiv unul care contine citate din discursurile acestuia. Unul dintre citatele oferite elevilor afirma ca "vasta majoritate a fiilor Islamului sunt multumiti de atacurile teroriste", iar altul transcrie vederile lui Bin Laden privind atacurile din 9/11 septembrie 2001.

Lectiile pun accent pe subiectele din presa

Potrivit lui McGovern, cele doua surse pro-Bin Laden sunt contracarate insuficient de o biografie destul de neutra a acestuia si de o copie a unui poster FBI ce il infatiseaza pe liderul Al-Qaida ca terorist. Un alt material didactic, ce contine 16 extrase din articole de presa aparute la cea de-a treia aniversare a atacurilor din 9/11 septembrie, omite tocmai presa americana. "Este foarte clar ca aceste lectii includ o cantitate substantiala de elemente care justifica terorismul", afirma McGovern. Chris Culpin, director al proiectului "Istoria scolara", a respins criticile, spunand ca materialele sunt echilibrate.