Reclamele pentru produse alimentare bogate in sare, zahar sau grasime din cadrul programelor de televiziune pentru copii vor fi interzise in Marea Britanie, deoarece autoritatile se confrunta cu o rata din ce in ce mai mare a obezitatii la varste reduse, informeaza NewsIn.

Autoritatea nationala pentru media, Ofcom, a anuntat aceasta noua interdictie, dupa ce a lansat dezbaterile pe aceasta tema in luna martie a acestui an.

Reprezentantii Ofcom au declarat ca au responsabilitatea de a reduce expunerea copiilor sub 16 ani la astfel de reclame. Aceasta regula se va aplica tuturor programelor, la orice ora si pe orice canal de televiziune. Grupurile pentru sanatatea consumatorilor au militat pentru interzicerea totala a reclamelor TV pentru alimentele nesanatoase, pana la orele 9 seara.

Potrivit unui sondaj pe probleme de sanatate, 16% dintre baieti si 10% dintre fetele cu varste intre doi si zece ani sufera de obezitate. Ofcom a estimat ca pierderile pentru veniturile totale din difuzare vor fi de aproximativ 39 de milioane de lire (73,6 milioane de dolari) anual, scazand, dupa o perioada, la 23 de milioane de lire, pe masura ce canalele de difuzare isi amortizeaza, treptat, pierderile.

Ofcom a mai anuntat ca posturile de televiziune precum ITV, Channel 4 si Five vor pierde pana la 0,7% din veniturile totale. Posturile de televiziune pentru copii vor pierde, insa, 15% din venituri, au mai anuntat autoritatile britanice.

Aceste interdictii se vor aplica tuturor posturilor care emit in Marea Britanie si care au licente de la Ofcom, urmand sa fie puse in aplicare inainte de sfarsitul lui ianuarie 2007, insa campaniile publicitare care au inceput deja vor putea rula pana la sfarsitul lunii iunie a anului viitor.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.