Raportul, aprobat cu 470 de voturi pentru, 55 impotriva si 24 de abtineri, semnaleaza ca sistemele de educatie "ar trebui sa vegheze" ca elevii sa aiba, la terminarea claselor din invatamantul mediu, cunostintele si competentele proprii unui cetatean si membru al UE, mentioneaza legislativul comunitar, intr-un comunicat.

Parlamentul European considera ca informatiile despre Europa care le sunt oferite scolarilor, profesorilor si studentilor difera de la o tara la alta si, in acest sens, subliniaza "importanta" ca toate statele membre sa aiba o definitie mai clara si uniforma despre semnificatia, continutul si amploarea "dimensiunii europene".
Documentul semnaleaza ca unele state membre ca Spania, Austria, Germania, Portugalia, Olanda, Marea Britanie si Slovenia au pus deja problema includerii dimensiunii europene in programele scolare.

Europarlamentarii considera ca este "fundamental" sa se aprofundeze "in mod constant" invatarea limbilor straine in statele membre. De asemenea, estimeaza ca in unele state este "greu sa se mentina interesul si motivatia pentru stapanirea unei alte limbi". In acest sens, europarlamentarii au cerut tarilor UE sa "incurajeze raspandirea multilingvismului", promovand invatarea mai multor limbi straine decat in prezent.

Parlamentul European a aprobat, de asemenea, un raport prin care sustine atingerea la nivel european a transparentei calificarilor si invatarea de-a lungul intregii vieti. Raportul, aprobat cu 535 de voturi pentru, 18 impotriva si 10 abtineri, pledeaza pentru modernizarea, imbunatatirea si intarirea constanta a sistemelor de educatie si formare profesionala.