Un tren de mare viteza, cu levitatie magnetica, a deraiat in orasul german Lathen, langa granita cu Olanda.

Potrivit autoritatilor, 23 de persoane si-au pierdut viata. Cancelarul german Angela Merkel s-a dus la locul accidentului, iar Ministrul transporturilor, Wolfgang Tiefensee, plecat in vizita in China, si-a anulat vizita si se intoarce in Germania.

Potrivit unui purtator de cuvant al politiei, trenul s-a ciocnit, la viteza de 200 de kilometri pe ora, cu un vehicul de intretinere, aflat pe sina. Accidentul s-a petrecut in timpul unei curse de testare, la cel mai mare centru din lume pentru testarea trenurilor cu levitatie magnetica.

La bordul trenului de mare viteza, cunoscut sub numele de Transrapid, se aflau circa 30 de persoane, intre care ingineri participanti la teste.

Potrivit martorilor oculari, in special primele vagoane ale trenului au fost grav avariate si bucati metalice au fost raspindite pe o mare suprafata. La locul accidentului au fost aduse mari macarale si alte echipamente, in sprijinul echipelor de salvare. Un reprezentant al politiei a explicat dificultatea operatiunilor de salvare:

Este foarte greu, fiindca trenul se afla la inaltime pe un monorail, pe structura de beton si pompierii nu pot ajunge acolo decat cu macarale, a spus reprezentantul politiei.

Transrapidul este un tren de mare viteza care foloseste levitatia magnetica pe o sina de tip special. Sistemul a fost dezvoltat in comun de firmele germane Siemens si Thyssen-Krupp. Desi aceasta tehnologie de varf este disponibila de mai multi ani, operatorii de cai ferate au ezitat sa o foloseasca. Singurul tren de acest tip aflat in folosinta publica se gaseste in China, la Sanhai, unde Transrapidul face naveta intre aeroport si centrul orasului.

In august anul acesta a izbugnit un incendiu in Transrapidul din Sanhai, adaugand astfel la ingrijorarile privind siguranta acestui tip de transport rapid. Acum, un purtator de cuvant a afirmat ca accidentul de la Lathen a fost rezultat al unei erori umane si nu s-a datorat unei defectiuni tehnice

Companiile germane spera sa faca din Transrapid un mare succes la export si aveau loc negocieri privind constructia unei a doua linii in China. De asemenea este prevazuta introducerea unui Transrapid la Munchen.


Despre autor:

Sursa: Bbc.co.uk


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.