Proiectata in noiembrie 1892, aceasta cale ferata a fost inaugurata sase ani mai tarziu, cand a fost dat in functiune tronsonul Sighisoara. A urmat in 1910 tronsonul Agnita - Sibiu si Cornatel - Vurpar. Linia a fost nationalizata in anul 1948, iar in 1963, tronsonul Sighisoara - Agnita a fost inchis. Tronsonul Cornatel - Vurpar a fost, si el, inchis in iunie 1997.

Ultimul tronson care mai functiona, anume Agnita - Sibiu, a fost si el inchis. Astfel, ultima cursa a mocanitei pe Valea Hartibaciului se incheia in urma cu cinci ani. Primarul localitatii Agnita, Curcean Marius Radu, care este presedintele asociatiei "Valea Hartibaciului", ne-a declarat ca demersurile Fundatiei "Mihai Eminescu" din Marea Britanie, pentru proiectul in discutie, au inceput anul trecut si organizatia engleza a achitat 10.000 de dolari pentru studiul de fezabilitate, studiu donat Consiliului Local Agnita.Luminita Holban, reprezentantul Fundatiei "Mihai Eminescu", considera ca sunt suficiente motive si argumente pentru sustinerea propunerii de revitalizare a acestei linii ferate inguste, printre ele numarandu-se si revitalizarea vietii economice in zonele rurale cuprinse de traseul mocanitei.