Potrivit CNPAS, acordul intre Romania si Republica Federala Germania in domeniul securitatii sociale a fost semnat in 8 aprilie 2005, la Bucuresti, si va intra in vigoare de la 1 iunie 2006.

De prevederile acestui acord vor beneficia asiguratii sistemului public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale si ai sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale din Romania, potrivit Mediafax. Acordul stabileste reguli de determinare a legislatiei aplicabile in privinta obligatiei de asigurare, pentru ca o persoana sa nu fie supusa, in acelasi timp, ambelor legislatii de securitate sociala sau sa nu se regaseasca in situatia in care niciuna dintre cele doua legislatii sa nu-i fie aplicabila.

Persoana angajata in Romania care este trimisa de angajatorul sau sa desfasoare o anumita activitate in contul acestuia, in Germania, este asigurata potrivit legislatiei de asigurari sociale din Romania. Perioada de trimitere nu poate depasi insa 24 luni calendaristice, se arata in comunicatul CNPAS. Totodata, CNPAS precizeaza ca o persoana angajata poate fi trimisa succesiv in Germania de acelasi angajator roman cu conditia sa existe o perioada de intrerupere intre deplasari de cel putin doua luni si deplasarile cumulate sa nu depaseasca 24 de luni calendaristice.

Conditia pe care trebuie sa o indeplineasca angajatorul roman care trimite o persoana angajata in Germania este de a desfasura o activitate comerciala semnificativa pe teritoriul Romaniei. Domeniile pentru care pot fi solicitate exceptii privind obligatia de asigurare sunt cele necomerciale, iar perioada de timp pentru care poate fi convenit acordul pentru situatiile de exceptie nu trebuie sa depaseasca cinci ani.