Cu ocazia urarilor adresate presei, Nicolas Sarkozy, ministru de interne in Guvernul Frantei ši prešedintele principalului partid de guvernamant, a prezentat principalele prevederi ale noului sau proiect de lege privind imigratia, care va fi supus votului Consiliului de Miništri in februarie, in vederea adoptarii lui la primavara de catre Parlament. In 2003, prima lege Sarkozy viza stavilirea imigratiei clandestine.

Reguli restrictive

Actualul text fixeaza criterii mai restrictive pentru imigratia legala, urmarind sa privilegieze imigratia 'dorita' in dauna celei 'nedorite'. Proiectul de lege prevede fixarea de obiective clare in materie de imigratie in functie de capacitatile de primire ale Frantei.

Textul va facilita venirea muncitorilor calificati, a studentilor, a cercetatorilor ši profesorilor universitari. Un nou document de sejur valabil trei ani ši reinnoibil ar urma sa fie creat pentru anumite profesii. Ministrul de interne a deplans faptul ca in prezent numai 5 % dintre imigranti raspund nevoilor economiei franceze.

Adeziune la valorile republicii

Regruparea familiala va fi supusa unor criterii mai severe, cum ar fi existenta unei locuinte ši a unor mijloace de trai corespunzatoare, dar ši adeziunea la valorile republicii.

Citeste si:

O imigranta careia familia ii interzice sa iasa din casa ši sa invete limba franceza nu va putea capata drept de sejur in Franta.

Casatoria unui imigrant clandestin cu un cetatean francez nu va mai conduce la regularizarea automata a situatiei celui dintai, ca pana acum.

Regularizarea situatiei imigrantilor clandestini nu se va mai face automat dupa zece ani de šedere neintrerupta pe teritoriul francez, ci de la caz la caz.

Ministrul de interne a fixat ca obiectiv pentru 2006 expulzarea a 25.000 de persoane aflate clandestin pe teritoriul francez, cu 25 % mai multe decat in 2005.In contextul blocajului provocat de respingerea tratatului constitutional, Nikolas Sarkozy a estimat ca ar fi necesar ca procesul de extindere sa fie oprit cata vreme Uniunea nu se va dota cu noi institutii.

Propunerea nu vizeaza Romania ši Bulgaria, aflate intr-o faza avansata de aderare. Tarilor care 'nu au vocatie' sa adere la Uniune, precum Turcia sau Ucraina, ar trebui sa li se propuna statutul de ' partener privilegiat'.