Notele prea mari acordate studentilor germani este considerata o problema a invatamantului din Germania, scrie adevarul.ro.

Un raport publicat luna trecuta de catre Consiliul German de Stiinta si Stiinte Umaniste, in privinta practicilor de evaluarea din universitatile tarii, a atras atentia asupra acestor tendintelor de umflare a notelor studentilor, in conditiile in care 80% dintre absolventi au primit numai calificative de top.

Wolfgang Marquardt, seful Consiliului care a realizat raportul, a tratat subiectul cu eleganta in descrierea situatiei la nivel local.

„Notele pe care elevii primesc in prezent nu spun aproape nimic semnificativ cu privire la realizarile lor reale”, a spus el.

De exemplu, 96% dintre studentii la Arta si Istoria Artei au calificative de "foarte bine" si "bine". La stiinte sociale, 89% se pot mandri cu aceleasi "rezultate". Dreptul si medicina sunt singurele doua discipline in care majoritatea au calificative doar „satisfacatoare", iar pentru toate celelalte discipline „adecvat” a devenit rapid noul esec.

In Marea Britanie, numarul de studenti care obtin note maxime a crescut cu 125% in ultimul deceniu, potrivit statisticilor de la Agentia de Statistici pentru Invatamantului Superior. Tendinte similare au fost observate si la colegiile nord- americane.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.