Conform unui sondaj de opinie Eurobarometru privind atitudinea populatiei fata de inovare in Europa, 57% din cetatenii europeni se declara atrasi de serviciile si produsele novatoare, potrivit site-ului Castilla La Mancha. Inovarea constituie un "pilon fundamental" al strategiei vizand atingerea obiectivului Uniunii Europene (UE) de a avea la sfarsitul decadei cea mai dinamica economie bazata pe cunoastere. Sondajul de opinie a fost efectuat in lunile mai si iunie pe un esantion de 30.000 de persoane din tarile UE, Bulgaria, Romania, Turcia si Croatia.

Rezultatele sale arata ca 16% din subiecti sunt impotriva inovarii, 33% sunt reticenti, 39% se simt atrasi de inovare si 11% sunt entuziasmati. Slovacia, Malta, Slovenia, Luxemburg, Turcia si Romania s-au dovedit a fi cele mai "entuziasmate" in acest sens (un cetatean din cinci fiind atras de inovare), in timp ce sentimentul de respingere a inovarii este mai pronuntat in tarile din sudul Europei: Grecia (22%), Cipru (21%), Portugalia (20%) si Bulgaria (20%). Potrivit raportului, femeile cu varste de peste 55 de ani sunt cel mai putin receptive la inovare.

In acelasi timp, 52% considera ca inovarea inseamna "crearea de noi produse sau servicii", iar pentru 39% ea inseamna "imbunatatirea produselor sau serviciilor existente". Studiul mai arata ca 45% din subiecti sunt dispusi sa incerce macar o data un produs novator in locul celui pe care il utilizeaza in mod obisnuit, dar numai 6% ar inlocui un produs sau serviciu deja utilizat cu unul nou care ar fi mult mai scump. 31% ar accepta sa plateasca un pic mai mult, iar 45% ar fi dispusi sa incerce un nou produs sau serviciu numai daca pretul ar fi acelasi ca al produsului pe care il cumpara in mod obisnuit.