Comisarul european pentru Transporturi a declarat ca Parlamentul European va vota, in toamna acestui an, o reglementare care va permite intrarea in vigoare, la sfarsitul anului 2005 sau inceputul lui 2006, a unei "liste negre" a companiilor aeriene considerate riscante, relateaza AFP.

"Lista, elaborata pe baza informatiilor furnizate de statele membre UE, va putea fi consultata pe Internet in timp real si va fi actualizata de Agentia europeana pentru securitate aeriana", a afirmat Jacques Barrot. "Ea va fi completata in curand de o directiva care va obliga statele membre sa verifice companiile unor tari terte si ma gandesc in special la chartere si companiile care ofera curse la pret redus", a precizat Barrot. "Concret, incepand din 2006, Comisia ar putea decide sanctionarea statelor membre care nu monitorizeaza avioanele care folosesc aeroporturile lor", a adaugat el.

Statele Unite au intocmit de curand o astfel de lista, care include 17 companii aeriene "de mana a doua", printre care JAT Airways si Montenegro Airways, din Serbia si Muntenegru, Hemus Air, din Bulgaria, si 10 companii ucrainene. Lista cuprinde companii din 22 de tari, 17 dintre ele efectuand curse in Europa cu avioane vechi de tip Antonov si Tupolev.