Cele trei carti semnate de Obama ocupa primele trei locuri in clasamentul New York Times. Si in ceea ce priveste cartile pentru copii, o carte ilustrata despre primul presedintre de culoare al Statelor Unite are cele mai mari vanzari.

De pe urma obama-maniei profita si doi fosti presedinti: Abraham Lincoln (1861-1865) si Franklin D. Roosevelt (1933-1945). Cartile despre acesti doi giganti ai istoriei americane au disparut, practic, de pe rafturi, dupa ce Obama a declarat la un post de televiziune ca studiaza istoria celor doi predecesori ai sai, care au ajuns la putere, la fel ca el, intr-o perioada de criza.

Cea mai bine vanduta carte de istorie de pe site-ul Amazon.com este "Team of rivals" ( O echipa de rivali), o opera scrisa de Doris Kearns Goodwin, consacrata administratiei Lincoln. Pe pozitia a opta se afla "Defining Moment" (Momentul Crucial), consacrata primelor 100 de zile de presedintie Roosevelt.

"Acest fenomen se inscrie in interesul general pentru Obama: o incercare de a-i patrunde spiritul pentru a intelege cum vede el lumea", considera istoricul Julian Zelize, de la universitatea Princeton, dun punctul caruia de vedere americanii par fascinati de alegerea unui intelectual la Casa Alba.

Citeste si:

Predecesorul sau George W. Bush nu a stralucit in ceea ce priveste lecturile, poate cu exceptia cartii pentru copii pe care o citea in 11 septembrie 2001, intr-o clasa, cand a fost anuntat ca doua avioane au intrat in World Trade Center, din New York.

"Este interesant sa avem din nou la Casa Alba pe cineva care citeste. Nu am mai vazut acest lucru de opt ani", spus Mark Laframboiase, directori de achizitii la libraria Politics and Prose de la Washington. "Daca Obama vorbeste de vreo carte la televizor, editurile trebuie sa reactioneze rapid". Editura Simon and Schuster a trebuit sa tipareasca mai multe editii ale "Team of Rivals" si ale cartii "Michelle", o biografie a viitoarei Prime Doamne, scrise de Liza Mundy.

Pentru Obama insusi, dorinta de a citi s-a tradus deja prin venituri de patru milioane de dolari. Aceasta suma ar trebui sa creasca anul acesta, dupa punerea in vanzare a unei carti de discursuri, intitulata "Change we can believe in" ( O schimbare in care putem crede), al carui titlu reia unul dintre sloganurile de campanie ale candidatului democrat.

La polul opus, cartile despre rivalul sau republican John McCain nu sunt cumparate de nimeni. "Nu mai vindem nimic nici despre razboiul din Irak", spune Laframboise.