In cadrul unei conferinte de la Kuala Lumpur pentru securitatea maritima, companiile maritime au cerut, de asemenea, o clarificare a regulilor de interventie, pentru a permite vaselor sa intercepteze si sa urmareasca in justitie piratii care actioneaza in Golful Aden.

"Ar fi bine sa vedem Natiunile Unite coordonand o actiune navala in largul Somaliei. ONU ar putea impune o blocada de-a lungul coastei somaleze", a declarat Peter Swift, reprezentantul Asociatiei internationale a armatorilor petrolieri (Intertanko), cu sediul la Londra.

Daca actele de piraterie nu inceteaza, acest lucru va avea consecinte grave asupra comertului mondial, 90% din acesta folosind transportul maritim. "Daca nu gasim o solutie rapid, acest lucru ar avea un impact asupra comertului mondial. Situatia se deterioreaza. Avem nevoie de actiuni urgente", a declarat Swift pentru NewsIN.

"Cerem de mai mult timp ONU sustinere navala pentru marina comerciala, pentru a proteja vasele noastre si comertul mondial", a spus el, adaugand ca a cerut sprijin naval si patrule aeriene.

Citeste si:

"Natiunile Unite trebuie sa intervina. ONU ar trebui sa trimita o misiune maritima de mentinere a pacii. Piratii se vor gandi de doua ori inainte sa actioneze", a declarat Yohei.

Sasakawa, presedintele Nippon Foundation de la Tokyo, care actioneaza pentru ameliorarea securitatii vaselor.

NATO a trimis la sfarsitul lunii octombrie o flotila de patru vase de razboi, iar Uniunea Europeana va prelua stafeta din 8 decembrie, cu cinci sau sase vase asistate de avioane de patrula maritime.

Vase a numeroase tari - Franta, Spania, Rusia, India si Coreea de Sud - precum si vasele americane ale Task Force 150 de sprijin ale operatiunilor din Afganistan, participa deja la securizarea unei zone vitale pentru comertul mondial.