Dupa ce au fost incurajati sa mearga la vot de cele mai cunoscute staruri, Starbucks, unul dintre cele mai cunoscute branduri americane in lume, se implica in campania civica de incurajare a exercitarii dreptului democratic de a vota. Starbucks, cel mai cunoscut lant de cafenele din lume, promite sa faca cinste cu o cafea fiecarui american care voteaza pe 4 noiembrie.

"Daca votezi, Starbucks iti da o cafea", este mesajul care sta pe buzele americanilor zilele acestea, cu doar cateva ore inainte de deschiderea urnelor. Initiativa Starbucks este sustinuta de clip publicitar, difuzat pentru prima data la NBC, in timpul ultimei editii Saturday Night Live de dinaintea alegerilor. Starbucks se alatura astfel campaniei sociale care sustine dreptul la vot, "Inca 5 prieteni" (Five more friends), promovata de numeroase staruri americane, precum Leonardo di Caprio, Tobey Maguire sau Jenifer Aniston.

"Cum ar fi daca ne-ar pasa tuturor de alegeri? Daca alegerile ar conta nu doar pentru 54% dintre noi, ci pentru 100% dintre noi? (...)Tara noastra ar fi un loc mai bun? Comunitatea noastra ar fi un loc mai bun? Noi credem ca da. Daca si tie iti pasa suficient de mult astfel incat sa mergi la vot, noua ne pasa la fel de tare incat sa iti oferim o cafea", este mesajul transmis de Starbucks menit a-i incuraja pe americani sa mearga la vot.


Clipul prin care Starbucks promite americanilor o cafea... in schimbul unui vot.

Acest tip de activitati de natura sociala nu sunt straine renumitului brand american, prezent in toata lumea printr-un lant de cafenele.

Starbucks adopta o politica de protejare a mediului – astfel, compania cumpara numai cafea crescuta organic. Starbucks a sponsorizat construirea unor scoli si centre medicale, a asigurat facilitati pentru procesarea in siguranta a cafelei si a colaborat cu Magic Johnson pentru a aduce magazinele Starbucks in cartierele afro-americanilor din intreaga tara. Fundatia Starbucks sponsorizeaza programe impotriva analfabetismului, programe pentru ajutorarea bolnavilor de SIDA si curatenia realizata de Ziua Terra.

Idea de a "premia" fiecare votant american cu o cafea a fost promovata pe siteul MyStarbucksIdea.com, o platforma online deschisa tuturor, care incurajeaza ideile bune, venite din partea clientilor si a angajatilor sai.


Clipul "Five more friends", prin care vedetele americanii isi incurajeaza concetatenii sa mearga la vot


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.