Contactata de NewsIn, Cristina Dumitrescu a confirmat informatia, dar a refuzat sa faca orice fel de comentarii.

Ziarista, care a mai fost corespondenta RRA in Republica Moldova intre 2004 si 2006, a declarat ca a ajuns la Chisinau in urma cu doua saptamani. Ea trimisese de la Bucuresti actele necesare acreditarii in data de 11 octombrie si si-a depus cererea de acreditare in 13 octombrie la sediul Ministerului Afacerilor Externe si Integrarii Europene, conform procedurii de acreditare a jurnalistilor straini din capitala moldoveana.

Cazul jurnalistei postului national de radio al Romaniei este cel mai recent dintr-o serie de "incidente" care au marcat in ultima vreme relatiile dintre mass-media din Republica Moldova si autoritati, punand sub semnul intrebarii intentiile Guvernului de la Chisinau de a asigura cu adevarat libertatea de informare, unul dintre punctele unde Uniunea Europeana si organizatiile internationale neguvernamentale au semnalat nevoia unor imbunatatiri.


Astfel, corespondentul NewsIn la Chisinau a primit acreditarea din partea autoritatilor moldovene la jumatatea lunii septembrie, dupa o jumatate de an de la depunerea cererii, in conditiile in care termenul legal de examinare a solicitarilor de acreditare a jurnalistilor straini in Republica Moldova este de o luna.
Probleme la prelungirea acreditarii a avut si corespondentul TVR1 la Chisinau, care a obtinut documentul abia dupa publicarea unui articol in presa in care semnala acest fapt, iar corespondentul Rompres (Agerpres) a primit un raspuns favorabil dupa doua luni de asteptare. In acelasi timp, autoritatile de la Chisinau au respins cererile de prelungire a acreditarilor in Republica Moldova pentru corespondentii Reuters si ITAR-TASS.

Citeste si:

Expertii locali si cei internationali semnaleaza o crestere a presiunilor din partea puterii comuniste de la Chisinau asupra presei independente si estimeaza ca aceste presiuni s-ar putea amplifica si degenera in abuzuri odata cu apropierea alegerilor din 2009. In ultimul an, mai multe publicatii si posturi de radio au semnalat ca sunt impiedicate de autoritati sa-si desfasoare activitatea in regim normal. Procuratura Generala a intentat dosar penal redactorului-sef al cotidianului Timpul, Constantin Tanase, pentru instigare la ura interetnica intr-un discurs rostit in cadrul unui miting organizat de opozitie. Serviciul de Informatii si Securitate a cerut portalului de stiri UNIMEDIA informatii despre adresele IP ale vizitatorilor site-ului. Postul de radio Vocea Basarabiei a reclamat controale fiscale abuzive, iar cotidianului Jurnal de Chisinau i-au fost inghetate conturile in urma unei decizii a instantei de judecata, intr-un dosar de calomnie. Cativa tineri care au postat comentarii anticomuniste pe forumuri au ramas fara calculatoare si risca pana la sapte ani de puscarie.

Mai recent, operatorul Pro TV Chisinau, Mihai Sambra, in varsta de 21 de ani, a fost retinut si batut de catre doi politisti la inceputul lunii octombrie. Alti doi reporteri ai acestui post de televiziune au fost agresati de catre politia din orasul Orhei in timp ce asistau la o sedinta de judecata. Pro TV Chisinau a reclamat aceste doua abuzuri ale politiei la Ministerul Afacerilor Interne si Procuratura Generala si cere pedepsirea persoanelor vinovate.

Saptamana trecuta, doi deputati din Parlamentul moldovean au atacat in sedinta plenara a Parlamentului postul privat de televiziune ProTV Chisinau, acuzandu-l de manipulare, culpabilizarea statului si provocarea cu premeditare a starilor de instabilitate si panica in societate. Unii experti si partide de opozitie sunt de parere ca, dupa eliminarea TVR1 din peisajul media moldovenesc, autoritatile de la Chisinau urmaresc de fapt inchiderea postului ProTV Chisinau, iar campania de denigrare ar avea drept scop reducerea popularitatii si credibilitatii postului, a carui licenta expira la 21 decembrie.