Presa spaniola va fi obligata sa isi diminueze costurile, in contextul crizei financiare si a unei scaderi cu pana la 30% a castigurilor publicitare, estimeaza un inalt responsabil al grupului Unidad Editorial, publisherul cotidianelor El Mundo si Marca, relateaza NewsIn.

Antonio Fernandez-Galliano, directorul general al Unidad Editorial, a precizat ca in grupul pe care il conduce se pregatesc "concedieri", fara a dea detalii suplimentare, in conditiile in care mediile specializate vorbesc despre numeroase disponibilizari in presa spaniola.

Unidad Editorial, controlat de grupul italian RCS (Corriere della Sera), publica al doilea ziar generalist din Spania, El Mundo, cu un tiraj zilnic de 330.000 exemplare, prima publicatie sportiva, Marca, in 320.000 exemplare pe zi, ca si publicatia economica Expansion, cu un tiraj de 50.000 de exemplare.

Potrivit declaratiilor lui Fernandez-Galliano, presa cotidiana spaniola se confrunta cu o serie de consecinte ale crizei financiare si imobiliare din Spania, dupa zece ani de dezvoltare semnificativa. Castigurile din publicitate ale ziarelor ar putea scadea cu mai mult de 10% in acest an, dupa o diminuare cu 30% in ultimele luni.

In presa spaniola ar trebui facute restructurari, a adaugat directorul general al trustului Unidad Editorial, dar a refuzat sa comenteze informatiile privitoare la o posibila fuziune cu grupurile Planeta, editura si trust de presa si Vocento, care are cotidianul ABC si o serie de publicatii regionale.

Fernandez-Galliano a observat, de altfel, ca presa gratuita, cu un tiraj de aproape 4 milioane de exemplare pe zi, s-a dezvoltat solid din 1998, dar in detrimentul presei platite, a carei difuzare a stagnat la aproape 4 milioane exemplare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.