Vicepresedintele Bundestagului german, Susanne Kastner, a criticat vineri dur justitia si sistemul social din Romania, atragand atentia ca tara noastre ar trebui "isi aduca aminte de timpul cand nu facea parte din UE, cand era mai silitoare si isi indeplinea toate obligatiile".

"Romania nu ia in serios componenta sociala si crede ca poate rezolva totul prin cresterea sa economica sustinuta. Dar sistemul de protectie sociala este un factor important care ar creste atractivitatea Romaniei", a spus Susanne Kastner, vicepresedinte al Bundestagului german si presedinte al grupului parlamentar de prietenie Germania-Romania, dupa cum informeaza NewsIn.

In ceea ce priveste monitorizarea justitiei de catre Comisia Europeana, Kastner crede ca aceasta masura este cu atat mai indreptatita cu cat Romania primeste fonduri consistente de la UE. "Romania primeste 33 de miliarde de euro de la UE pana in 2013. Cine primeste atat de multi bani europeni trebuie sa se astepte sa fie monitorizat", a declarat Kastner referindu-se la mecanismul de cooperare si verificare al CE pe domeniul justitiei din Romania. "Asa cum a aratat si recentul raport pe justitie nu exista suficiente motive pentru oprirea acestei monitorizari in 2009", a adaugat Kastner.

"Romania ar trebui sa isi aduca aminte de timpul cand nu era membra UE si pe cand era mai silitoare si isi indeplinea toate obligatiile", a subliniat oficialul german.

Kastner recunoaste ca este un critic dur al Romaniei. "Eu am fost un critic al politicii din Romania si prin critica mea vreau sa spun ca Romania ar trebui sa faca mult mai multe din punct de vedere social. Stiu din mai multe surse ca Romania nu face destule eforturi pentru consolidarea statului social de drept", a accentuat Susanne Kastner, vicepresedinte al camerei inferioare a Parlamentului german.

In opinia sa, statul trebuie sa creeze mai multe structuri care sa faciliteze sustinerea sociala a celor care au nevoie: persoanele cu handicap, orfani, batrani, cei care traiesc in saracie. "Ma astept ca politica din Romania sa instituie in domeniul social structuri care sa ofere oamenilor posibilitatea sa duca un trai decent", a afirmat politicianul social-democrat german.

"Romania se va confrunta cu probleme majore in perioada urmatoare", a atras atentia Kastner. "Tot mai multi copii sunt lasati singuri de parintii lor care pleaca sa munceasca peste hotare, tot mai multi copii sunt ingrijiti de buncii lor. Cum va arata un asemena popor, unde copiii sunt astfel neglijati, peste 15 ani? Cred ca este necesar ca problema copiilor sa fie luata in considerare cat mai serios si rezolvata", a punctat ea.

Oficialul german considera ca aceste probleme provin din lipsa de vointa politica. "Faptul ca aceste probleme sociale nu sunt rezolvate tine de vointa politica din Romania. Daca se instituie o lege pentru protejarea copiilor atunci competentele devin foarte clare. Romania are nevoie de o lege care sa stabileasca sumele alocate pentru ingrijirea copiilor, de o alta lege prin care sa se stabileasca cu claritate nivelele salariale si, totodata, trebuie infiintate structurile care sa puna in aplicare aceste prevederi legale", a conchis Susanne Kastner.

Vicepresedintele Bundestagului a avut vineri o intrevedere cu secretarul de stat pentru afaceri europene din MAE Raduta Matache, iar seara a participat la o receptie oferita de Ambasada Germaniei cu ocazia sarbatoririi Zilei Unitatii germane.