Tinerii din Statele Unite tin cu orice pret sa-si afiseze cit mai vizibil credintele si valorile, adaptindu-si stilul vestimentar in functie de aceste convingeri. Sesizind potentialul acestei tendinte, producatorii de haine au scos pe piata tricouri, sepci si alte accesorii cu mesaje religioase pentru toate gusturile, unele stirnind controverse si critici ale clericilor.

Alaturi de tricouri inscriptionate cu mesaje de genul "L-ai gasit pe Isus?" sau "Temeti-va de Dumnezeu", sint si altele cu sloganuri mai dure, cum ar fi "Dumnezeul meu poate sa-i traga un sut in fund zeului tau" sau "La naiba cu diavolul".

In orasul Lawrence, din Kansas, functioneaza un magazin, care comercializeaza exclusiv astfel de produse, iar vinzarile merg foarte bine, faima sa atragind si clienti din alte state. "Sint putine magazine care ies pe piata cu astfel de pro-duse si se centreaza pe comercializarea hainelor care transmit practic mesaje-soc", a spus Pete Wagg, proprietarul magazinului "Never say die" ("Niciodata sa nu spui ca vei muri"), care ofera tricouri cu mesaje religioase.

Citeste si:

Religia vinde bine

Pe ansamblu, activitatea producatorilor si distribuitorilor de obiecte religioase este in floare in Statele Unite. Specialistii americani recunosc la unison ca hainele cu mesaje religioase sint intr-un trend ascendent. "Este vorba despre o exprimare ceva mai socanta a valorilor unei generatii care crede cu putere in convingerile ei. Daca tinerii cred in ceva, o vor spune in gura mare", comenteaza Catherine Stellin, vicepresedinte al unui grup din Los Angeles care se ocupa cu studierea tendintelor in moda. Specialistii spun ca tinerii poarta astfel de tricouri sau accesorii atit pentru ca sint la moda, cit si pentru a-si exprima credinta si valorile.

In afara de tricouri, se raspindeste si comercializarea de bijuterii, skateboarduri, prajiturele sau sepci cu sloganuri provenind din logo-uri deturnate, cum ar fi "G.A.P. - God Answers Prayers" ("Dumnezeu raspunde rugaciunilor").