Pentru prima oara de la debutul din 2004, raportul celor de la Technorati este mai detaliat decat de obicei, bloggerii importanti raspunzand personal la intrebari referitoare la obiceiurile de producatori de continut media, banii generati, uneltele pe care le folosesc si impactul blogging-ului asupra vietii personale.

Studiul concluzioneaza ca fenomenul a atins, in acest moment, succesul de masa, iar numarul de 346 de milioane de utilizatori de internet, totodata cititori de bloguri (conform Universal McCann), nu face decat sa confirme acest lucru. Influenta blogurilor se masoara si in citarea acestora, ca surse, in media traditionale: 95% din publicatiile tiparite in SUA au citat, cel putin odata, un blog.

Technorati a indexat peste 133 de milioane de bloguri, incepand cu 2002, 7.4 milioane de posturi in ultimele 120 de zile, 1.5 milioane de posturi in ultimele 7 zile, 76.000 din totalul blogurilor supravegheate avand in retea o autoritate mai mare de 50. Numarul de posturi publicate intr-un interval tipic de 24 de ore depaseste un milion.

Majoritatea bloggerilor folosesc platformele pe care publica si ca surse de venit, media de bani produsi anual fiind de 6.000$, cu peste 75.000$ pentru cei care au mai mult de 100.000 de vizitatori unici pe luna, in vreme ce investitia medie nu depaseste 1.800$ pe an.

Activitatea bloggerilor se reflecta, evident, si in bugetele de marketing: patru din cinci bloggeri obisnuiesc sa scrie cronici de branduri sau produse, 37% dintre ei facand-o in mod frecvent.

Demografic, 83% dintre femei si 76% dintre barbati detin un blog, 42% dintre acestia aflandu-se in segmentul de varsta 18-34. Statistic, ca grup, ei nu arata deloc omogen, 42% dintre ei avand studii superioare si mai mult de jumatate raportand venituri anuale de peste 75.000$.

Fenomenul, chiar daca a explodat in mainstream doar in ultimii ani, nu este deloc nou: mai mult de jumatate din bloggeri se afla, deja, la cel de-al doilea blog, iar 59% dintre ei publica online de mai bine de 2 ani.

Citeste si:

Surprinzator, majoritatea bloggerilor americani nu locuiesc in zone metropolitane importante, cea mai mare concentratie gasindu-se in Bay Area (San Francisco), New York, Chicago si Los Angeles.

Distributia lor pe glob este urmatoarea: America de Nord (48%), Europa (27%), Asia (13%), America de Sud (7%), Australia (3%) si Africa (sub 1%). 72% dintre ei scriu in engleza.

Din punctul de vedere al continutului, majoritatea blogurilor sunt personale (79%), 46% dintre ele avand si o orientare profesionala.

Europenii constituie 27% din totalul de bloggeri activi, mai multi dintre ei fiind barbati (73%) decat in SUA (57%). Totodata, doar 1% dintre ei considera blogging-ul o slujba full-time, fata de 8% in Asia si 4% in state, o treime sperand sa faca bani seriosi, la un moment dat, din indeletnicirea lor preferata.

Vom continua seria de articole dedicate starii blogosferei in 2008 pe masura ce acestea vor fi publicate.

Subiectele zilelor urmatoare includ teme fierbinti cum ar fi profitul urmarit si obtinut, etica, motivatiile blogging-ului si caracteristicile principale ale marketingului digital.