Cel putin asa sustine Bill Tancer, autorul mai multor research-uri din zona culturii digitale, in noua sa carte: "Click: What Millions of People are Doing Online and Why It Matters".

Pornografia online e detronata, astfel, din rolul de regina, continutul adult nemaidetinand suprematia la capitolele "pagini vizitate" si trafic peer-to-peer generat. Daca in anii trecuti aproximativ 70% din masa de media totala (nerutata, insa) partajata pe internet era compusa din spam si porn (sau pr0n, cum numesc hackerii specia) iata ca studiile care au rezultat in aparitia "Click: What Millions of People are Doing Online and Why It Matters" duc la concluzii interesante.

Bill Tancer , autorul cartii, un australian care se descrie pe sine ca "data geek", a analizat, printr-un data-mining care a durat cativa ani, din pozitia de general manager al companiei de research Hitwise, informatii referitoare la activitatea virtuala a peste 10 milioane de netateni. Societatea digitala e pe cale sa se schimbe si cei (printre care incep sa ma numar) care sustin ca FaceBook-ul poate declansa manii care sa-ti manance, literal, mai mult timp decat iti mananca, deja, messengerul, sunt din ce in ce mai multi. Noua pornografie e chiar socializarea cea de zi cu zi, masurata in prezenta si activitate desfasurata in retele sociale virtuale.

Se pare ca jocul de-a "zoon politikon"-ul virtual (animal social, conform lui Aristotel) e mult mai la moda decat clone de YouPorn si trafic de XXX. Directia in care se indreapta internetul si, subsecvent, societatea de tip nou e, se pare, mult mai voioasa decat se putea ghici dintr-o abundenta redundanta (baroca, daca vreti) de pornografie.

Interesul pentru continut fierbinte, mai ales in zona de varsta 18-24, a scazut in ultimul deceniu cu aproximativ 20%, ceea de denota atat o evolutie in obiceiurile noastre de cetateni globali, cat si in arhitectura retelei care iti permite, pe masura ce evolueaza, din ce in ce mai multe. Invitandu-te la experiente media din ce in ce mai bogate si imersive.

Americanii, de exemplu, cauta, mai ales in preajma Zilei Recunostiintei, cand se indopa, traditional, cu curcani, medicamente antidepresive. Aceste rezultate, avand in vedere ca provin de la o masa critica de esantion reprezentativ, pot fi, evident, extrapolate in adevarate grafice de comportament colectiv si folosite ca combustibil pentru ecuatiile unui marketing ideal.

Acelasi Bill Tancer, citat de Reuters, sustine ca schimbarile care au avut loc in ultimii 5 ani pe partea de socializare online vor schimba radical harta si dinamica societatilor descentralizate si bazate pe retelistica ad-hoc, in care traim.

Entertainment-ul de tip tabloid, compus, in majoritate, din barfe despre vedete, a inceput, de asemenea, sa bata in statistici de atentie site-uri dedicate religiei, politicii, vietii sanatoase si dietelor. Chestie care se aplica, zice-se, si in ceea ce priveste politica americana: McCain si Barrack Obama sunt priviti, de popor, mai degraba ca staruri TV decat ca oameni care pot, la un moment dat, detine puterea. Rating-ul politic se masoara in cat de evoluata digital este campania candidatului democrat, Obama si in cat de primitiv a este oponentul principal al acestuia, McCain. Americanii isi masoara oamenii politici si dupa numarul de conturi de Twitter, FaceBook, MySpace sau SecondLife are un candidat.

La fel ca si Berners-Lee zilele trecute, si Tancer se plange de lipsa, pe internet, a unui filtru care sa decida acuratetea unei informatii. Lucru, in plina explozie media, aproape imposibil.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.