Potrivit cotidianului El Pais, pilotii Spanair au dat publicitatii miercuri, cu putin inainte de accident, un comunicat care critica "haosul organizational" si "gravele deficiente" din functionarea companiei, amenitand cu inceperea unei greve. Textul denunta mai ales "presiunile" exercitate de conducerea firmei pentru ca "echipajul si personalul responsabil cu mentinerea aparatelor sa nu urmeze intocmai normele" uzuale de functionare, scrie El Pais.

Compania spaniola este din 2003, filiala transportatorului scandinav SAS, insa firma scandinava a incercat in zadar sa o vanda inca de la inceputul anului, anuntand in iulie disponibilizarea a aproximativ un sfert din efectivele sale, dupa ce a inregistrat pierderi mai mari de 50 de milioane de euro in primul semestru al anului.

"Tot ce am facut cu acel avion am facut respectand regulile si normele" aviatiei civile, a declarat joi intr-o conferinta de presa la Madrid directorul general al Spanair, Marcus Hedblom.

"Trebuie sa asteptam rezultatele anchetei, pentru a afla exact ce s-a intamplat", a adaugat el.
"La Spanair avem o cultura a sigurantei", a afirmat la randul sau directorul adjunct al companiei, Javier Mendoza.

Citeste si:

Ministrul spaniol pentru Infrastructuri, Magdalena Alvarez, a subliniat joi ca serviciul tehnice al Spanair "si-a asumat responsabilitatea" atunci cand a autorizat plecarea avionului dupa ce pilotul esuase in prima incercare de decolare.

Spanair a precizat ca pilotul a semnalizat o problema de etanseizare sub cabina pilotilor, problema care a fost rezolvata inainte ca avionul sa primeasca autorizatia de plecare.

Cutiile negre, aparent intacte, au fost recuperate joi, iar anchetatorii au inceput analizarea lor.
Premierul spaniol Jose Luis Rodriguez Zapatero a promis joi ca va fi efectuata o ancheta ampla si rapida pentru a se stabili cauzele accidentului aviatic, cel mai grav incident de acest gen din Spania in ultimii 25 de ani.