Pininfarina, in varsta de 51 de ani, era presedintele uneia dintre cele mai renumite companii de design, fondata in 1930. El a fost nepotul fondatorului Battista "Pinin" Farina, iar moartea sa a alimentat zvonurile despre intrarea unor noi investitori in firma si a crescut cu mult pretul actiunilor companiei.

Premierul Silvio Berlusconi a declarat ca Pininfarina era "reprezentantul unei dinastii care a contribuit la renumele mondial al brandului made in Italy".

Luca Cordero di Montezemolo, presedintele Fiat si Ferrari, a laudat talentul pentru afaceri a lui Pininfarina. "Italia, Torino si Grupul Fiat au pierdut o importanta personalitate a lumii afacerilor, un om care a stiut cum sa dezvolte munca bunicului sau Pinin si a tatalui sau Sergio", a afirmat di Montezemolo.

Potrivit agentiei Ansa, Pininfarina ar fi fost lovit de o masina, in timp ce se deplasa pe scuterul sau Vespa.

Reuters precizeaza ca soferul masinii are 78 de ani si a fost transportat la spital in stare de soc. "Nu l-am vazut. Mergeam incet si chiar nu l-am vazut", a declarat Giuliano Salmi, soferul masinii.

Pininfarina a fost nascut la Torino, centrul industriei automobilistice italiene, la 26 iunie 1957 si s-a alaturat afacerii de familie in 1983, dupa ce si-a obtinut diploma in inginerie mecanica. Era casatorit cu artistocrata italiana Cristina Maddalena Pellion di Persano cu care avea trei copii.

Citeste si:

Compania lui Pininfarina a realizat desginul pentru masini ca Ferrari Dino si Testarossa, si se declara ca fiind o companie a "artei, a inovatiei si a desginului pentru masinile regilor".

Stirea desprea moartea lui Andrea Pininfarina a alimentat speculatii despre schimbarea proprieterilor majoritari ai companiei, care momentan este in proportie de 55% in mainile familie Pininfarina. Actiunile companiei au crescut atat de mult (13%) incat au trebuit sa fie suspendate temporar de pe bursa din Milano.

"Piata intuieste ca schimbarea proprietarilor se va accelera", a declarat un agent bursier. Familia planuise sa vanda 25% din actiuni, cu scopul de a obtine 100 de milioane de euro pentru dezvoltarea unei noi masini electrice care sa fie lansata in 2009.

Investitorul francez Vincent Bollore ar putea investi in companie 30 de milioane de euro. Printre finantatori s-ar mai putea numara fiul fondatorului Ferrari si industriasul indian Ratan Tata.

Pininfarina ajunsese la o intelegere cu bancile creditoare saptamana trecuta, extinzandu-si termenul de rambursare a celor 600 de milioane de euro pana la restructurarea finantelor. Incercand sa isi reduca costurile, in contextul unei perioade putin favorabile producatorilor de masini, Pininfarina si-a redus pierderile la 9,7 milioane de euro in primele patru luni ale anului, de la 9,9 milioane de euro pentru aceeasi perioada a anului trecut.