Doar 6,2% dintre europenii cu venituri mari cumpara ce isi doresc si nu tin cont de pret, cu toate ca numarul celor ce castiga peste 50.000 euro pe an inregistreaza una dintre cele mai mari cresteri, comparativ cu alte segmente ale populatiei din Europa, releva un studiu realizat de MasterCard.

Cu toate ca isi permit aproape orice, o mare parte (46,5%) din cei care au participat la studiul MasterCard spun ca analizeaza cu atentie ofertele si preturile pe internet, comparand diverse site-uri, sau apeleaza la recomandarile cunostintelor, inainte de a face o achizitie.

"Studiul arata ca aceasta categorie de consumatori afluenti si-a reevaluat scara de valori, indepartandu-se de materialism si punand tot mai mare accent pe familie, prieteni si calitatea vietii", sustine vicepresedintele MasterCard Europe, Jorn Lambert.

Britanicii cauta cele mai multe oferte bune inainte de a lua decizia de cumparare, 57% dintre cei cu venituri de peste 50.000 euro verificand cu atentie preturile. Germani ii urmeaza, in materie de prudenta, cu un procent de 49%.

Studiul mai arata ca peste 29% din elita Europei considera ca un venit mare ii face mai conservatori in opinii si cu o disponibilitate mai mica de a-si asuma riscuri, atat personale, cat si financiare. Aceasta categorie are o viziune pe termen lung in cu privire la managementul finantelor personale, 35% dintre europenii cu venituri mari fiind de parere ca trebuie sa economiseasca. Peste 37% dintre cei chestionati spun chiar ca este foarte important sa isi foloseasca banii in scopuri caritabile.

Cercetarea a indicat, de asemenea, ca numai 3% din segmentul consumatorilor afluenti considera cardurile de credit ca fiind o "tentatie", in timp ce 44% dintre acestia le considera o metoda de plata convenabila, iar 25%, un mijloc util de administrare a banilor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.