Cu toate ca isi permit aproape orice, o mare parte (46,5%) din cei care au participat la studiul MasterCard spun ca analizeaza cu atentie ofertele si preturile pe internet, comparand diverse site-uri, sau apeleaza la recomandarile cunostintelor, inainte de a face o achizitie.

"Studiul arata ca aceasta categorie de consumatori afluenti si-a reevaluat scara de valori, indepartandu-se de materialism si punand tot mai mare accent pe familie, prieteni si calitatea vietii", sustine vicepresedintele MasterCard Europe, Jorn Lambert.

Britanicii cauta cele mai multe oferte bune inainte de a lua decizia de cumparare, 57% dintre cei cu venituri de peste 50.000 euro verificand cu atentie preturile. Germani ii urmeaza, in materie de prudenta, cu un procent de 49%.

Citeste si:

Studiul mai arata ca peste 29% din elita Europei considera ca un venit mare ii face mai conservatori in opinii si cu o disponibilitate mai mica de a-si asuma riscuri, atat personale, cat si financiare. Aceasta categorie are o viziune pe termen lung in cu privire la managementul finantelor personale, 35% dintre europenii cu venituri mari fiind de parere ca trebuie sa economiseasca. Peste 37% dintre cei chestionati spun chiar ca este foarte important sa isi foloseasca banii in scopuri caritabile.

Cercetarea a indicat, de asemenea, ca numai 3% din segmentul consumatorilor afluenti considera cardurile de credit ca fiind o "tentatie", in timp ce 44% dintre acestia le considera o metoda de plata convenabila, iar 25%, un mijloc util de administrare a banilor.