Descoperirea ii va ajuta pe cercetatori sa inteleaga evolutia pestilor in animalele superioare care au cutreierat uscatul.

Fosila unei creaturi acvatice botezate Ventastega curonica, cu corp de peste si cap de animal de uscat, a fost scoasa la suprafata de catre cercetatorii suedezi, in cadrul unor sapaturi realizate in Letonia. Cu toate ca Ventastega a reprezentat cel mai probabil un capat de drum la nivel evolutiv, descoperirea arunca lumina asupra mecanismului prin care creaturile primitive au facut tranzitia de la apa la uscat.

Dupa cum noteaza BBC Online, cercetatorii au gasit doar un fragment de pelvis, craniul si umerii animalului, insa si-au putut da seama dupa structura acestora ca Ventastega a avut atasate patru membre in loc de obisnuitele inotatoare.

Creatura a trait in urma cu 365 de milioane de ani, cu 100 de milioane de ani mai devreme ca primii dinozauri sa-si faca aparitia.

Cotidianul