Apoi a mai platit pentru trei perechi de pantaloni, patru de incaltaminte, cadouri pentru aniversarea copilului. Toate de la second-hand. Atat. Diana este o elvetianca adepta a miscarii anticonsumeriste, aparuta in 2006 la San Francisco. Conduita si mesajul miscarii sunt: fara consum inutil, cat mai ieftin (de preferinta produse la mana a doua), evitarea risipei, resturi menajere cat mai putine. “Asceti pentru planeta”, ii numeste pe anticonsumeristi cotidianul elvetian “Le Temps”.

Diana explica: “Sunt atenta la modul in care consum, la felul in care pot economisi, eu insami, din resursele ecologice ale planetei in viata de zi cu zi”. Este vegetariana convinsa, pentru ca, spune ea, carnea este un produs care implica mari cheltuieli, si sacrificarea animalelor inseamna saracirea biologica a planetei. Familia ei nu are in menu nici macar miere si gelatina. Cand afara e frig debranseaza frigiderul, iar produsele alimentare se pastreaza pe balcon. Gospodina casei face, totusi, o concesie: din cand in cand isi cumpara cate un ruj de buze. Tot de la ieftinire. Daca sotul vine acasa cu un DVD cumparat, surade intelegator, dar se gandeste ca ea ar fi preferat sa-l fi imprumutat. Aceasta experienta, marturiseste Diana, a facut-o “mai calma, mai toleranta, mai ponderata”. Nu o intereseaza nici publicitatea. Inainte de a se intalni cu ziaristul caruia i-a relatat ispravile ecologice si anticonsumeriste, a cerut un ragaz de trei zile, pentru a reflecta daca face bine ce face.