Intr-o conferinta de presa organizata de oficialii Agentiei americane, a fost anuntata descoperirea unei noi supernove in centrul Caii Lactee.
Potrivit datelor furnizate de NASA, explozia supernovei s-a produs in urma cu aproximativ 140 de ani. Cercetatorii sustin ca explozia unei supernove este relevanta deoarece ne ofera informatii importante despre cat de des se produc exploziile solare, insa ele duc si la formarea unor noi stele si la aparitia asa-numitelor "gauri negre". Anuntul de miercuri al oficialilor de la NASA a dat nastere speculatiilor, alimentate si de faptul ca acestia nu au anuntat tema conferintei de presa. Potrivit unor bloguri specializate, anuntul urma sa fie legat de o descoperire facuta de sonda spatiala Cassini sau de prezenta vietii in cadrul sistemului nostru solar.

Potrivit Sitului Oficial NASA, descoperirea celei mai recente supernove din galaxia noastra a fost posibila prin urmarirea dezvoltarii rapide a ramasitelor sale. Explozia supernovei s-a produs in urma cu aproximativ 140 de ani. Ultima explozie cunoscuta a unei supernove se produsese in jurul anului 1680, lucru estimat prin studierea dezvoltarii ramasitelor sale, denumite Cassiopeia A. Cercetatorii sustin ca descoperirea noii supernove ne va ajuta la intelegerea modului in care explodeaza supernovele in galaxia noastra. Descoperirea a fost facuta prin combinarea datelor observatorului Chandra cu informatii de la sol si de la telescoape radio. Potrivit cercetatorilor de la NASA, intr-un secol se produc aproximativ trei explozii ale unor supernove. Urmarirea exploziei acestei supernove a inceput in 1985.

Descoperirile urmeaza sa fie publicate in The Astrophysical Journal Letters, iar pentru a fi mereu la curent cu stirile din acest domeniu puteti urmari direct NASA TV, iar informatiile aditionale si imaginile despre descoperire puteti gasi aici.

NASA va tine astazi o teleconferinta media pentru a demonstra progresul facut in ultimele luni dar si munca depusa in Programul Constelatia NASA. Constelatia va construi nava spatiala ce av conduce astronautii In Statia Spatiala Internationala si va mai duce inca odata omul pe luna pana in 2020.

NASA adauga ca va exista un link pentru streamingul audio al conferintei inainte de eveniment.