Publicat in Proceeding of the Royal Society, studiul mai dezvaluie faptul ca o dieta bogata in calorii si obisnuinta de a servi micul dejun sporesc sansele de a avea un baietel.
"Studiul poate explica de ce proportia de baieti este mai mica in tarile dezvoltate, unde numeroase tinere adopta regimuri alimentare hipocalorice", a spus Fiona Mathews, de la Universitatea din Exeter.
La studiu au participat 740 de femei insarcinate, originare din Marea Britanie, care au dat informatii despre alimentatia lor inainte de conceptie si in prima parte a sarcinii. Femeile se aflau la prima sarcina si nu cunosteau sexul bebelusului, relateaza Mediafax.
Viitoarele mame au fost impartite in trei grupuri, in functie de aportul caloric din momentul conceptiei. 56% dintre cele care aveau dieta alimentara cea mai bogata din punct de vedere energetic au nascut baieti, fata de doar 45% dintre cele care au avut aportul caloric cel mai scazut. Cercetatorii au mai descoperit o puternica relatie intre consumul de cereale la micul dejun si conceperea unui baiat. De asemenea, femeile care au avut o alimentatie bogata in nutrienti variati (potasiu, calciu, vitaminele C, E si B12) au prezentat mai multe probabilitati de a naste un baiat.
Esti ceea ce a mancat mama ta
Alimentele cu un aport caloric mare consumate de femei inainte de conceperea unui copil pot influenta sexul bebelusului, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii britanici.
Sursa: Ziua
Ziua - alte stiri si articole preluate pe 9AM
Discutii asupra articolului "Esti ceea ce a mancat mama ta":
Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, 9AM incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.
