"GJ 436T", a fost detectata cu ajutorul unei noi tehnici care “ ne va ajuta sa descoperim in mai putin de 10 ani o planeta asemanatoare Pamantului in ceea ce priveste masa si orbita”, a spus Ignasi Ribas membru al institutului spaniol de cercetari stiintifice CSIC.

Aceasta a fost descoperita de o echipa condusa de Ribas care a analizat distorsiunile magnetice produse de o alta planeta, aflata in acelasi sistem solar. Metoda este similara celei folosite acum un secol, cand a fost descoperit Neptun.

"GJ 436T" este de 5 ori mai mica decat Pamantul, ceea ce o face sa fie cea mai mica planeta din afara sistemului nostru solar si intre cele 300 de astfel de planete identificate de cercetatori pana acum.
Ei au spus ca planeta este nelocuita datorita distantei care o separa de celelalte , care este mult mai mica decat dintre Pamant si Soare. Pentru a putea exista viata pe o planeta, aceasta trebuie sa aiba masa similara cu cea a planetei noastre, apa pe suprafata ei, atmosfera si o distanta orbitala intre stele asemanatoare cu cea dintre Pamant si Soare.

Calculele initiale ale echipei au indicat ca planeta se roteste in 4.2 zile in jurul Pamantului si in jurul stelelor sale la fiecare 5.2 zile.