Potrivit cercetatorilor de la Universitatea din Göttingen, vinul afecteaza hipocampul, zona asociata memoriei si orientarii spatiale, una dintre primele regiuni din creier vizate de degenerare in maladia Alzheimer.
Rezultatele acestui studiu ii privesc mai ales pe consumatorii de alcool din clasa medie, majoritatea fiind convinsi ca vinul este benefic pentru sanatate. De asemenea, femeile sunt cele mai afectate, ele avand tendinta de a bea mai frecvent vin decat bere. Statisticile recente indica faptul ca 36% dintre femeile care merg in baruri beau vin, fata de doar 21% dintre barbati.
Cercetatorii au comparat radiografiile craniene realizate mai multor persoane dependente de alcool si unor voluntari sanatosi, cu ajutorul tomografului. In cazul persoanelor dependente de alcool, hipocampul era cu 10% mai mic. La persoanele non-alcoolice, hipocampul avea 3,85 ml, la cele consumatoare de bere - 3,5 ml, la persoanele consumatoare de bauturi alcoolice tari - 2,9 ml, iar la persoanele consumatoare de vin - 2,8 ml.
Vinul distruge creierul
Vinul provoaca mai multe stricaciuni in creier decat berea sau bauturile alcoolice tari, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii germani.
Sursa: Ziua
Ziua - alte stiri si articole preluate pe 9AM
Discutii asupra articolului "Vinul distruge creierul":
Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, 9AM incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.
