Ideile si aptitudinile care nu se gasesc in manualele traditionale vor ajunge totusi la scoala. Cu ajutorul unui joc, „Un Prometeus modern“, pe care Doug Thomas, profesor la Universitatea din California de Sud, l-a creat cu gindul la scolarii cu virste cuprinse intre 10 si 12 ani. „Jocurile inseamna experimentare. Ele ar putea transmite mai bine acele informatii, dificil de predat cu ajutorul cartilor“, spune acesta, citat de News.com.

Jocul, care este in curs de finalizare, se foloseste de povestea monstrului lui Frankenstein pentru a ghida copiii printre deciziile etice. Jucatorul intra in pielea asistentului doctorului Frankenstein si este fortat sa faca pe parcurs o serie de alegeri dificile ce vor influenta felul in care jocul se sfirseste.

Pentru a ingreuna lucrurile, Thomas si echipa sa de programatori s-au folosit si de o situatie-capcana: asistentul va trebui la un moment dat sa inlature o epidemie ce ameninta locuitorii unui oras. In cadrul acestei misiuni, una dintre dilemele cu care se va confrunta elevul va fi urmatoarea: daca sa fure sau nu niste oseminte dintr-un cimitir, o cerinta obligatorie pentru anihilarea molimei. „Furtul unui creier este greu de justificat din punct de vedere etic, insa o actiune care poate parea necurata pe moment va duce in perspectiva la salvarea orasului. Vrem sa-i facem sa cintareasca cu adevarat optiunile atunci cind iau o decizie si sa se intrebe: 'Ceea ce fac este bine pentru mine sau pentru ceilalti?>>.