Studiul a fost publicat in prestigioasa revista medicala "The Lancet".
Conform oamenilor de stiinta, sistemul digestiv al animalelor rumegatoare e principalul vinovat pentru producerea metanului, un gaz care afecteaza grav atmosfera si care duce la agravarea incalzirii globale. Realizatorii studiului avertizeaza ca, in jumatate de secol, populatia lumii se va dubla, dar acest lucru trebuie sa conduca la scaderea consumului de carne de vita pentru a evita un dezastru.
Autorii afirma ca trebuie limitat la 50 de grame pe zi consumul de carne rosie provenita de la animalele rumegatoare - oi, capre - care emana metan, un gaz cu mare putere de incalzire. In prezent, la nivel global, consumul mediu zilnic de carne de vita se ridica la 100 de grame de persoana, dar exista diferente mari intre tarile dezvoltate - 200-250 g - si cele sarace sau in curs de dezvoltare - 20-25 de grame, spun cercetatorii. 22% din emisiile mondiale de gaze cu efect de sera provin din agricultura, un procent similar celui din sectorul industrial.
Cresterea vitelor, mai ales transportul si hranirea acestora, se afla la originea a 80% din emisiile de gaze cu efect de sera provenite din agricultura. Mai putin consum de carne rosie ar insemna si o populatie mai sanatoasa. "O diminuare substantiala a consumului de carne de vita in tarile bogate ar fi, de asemenea, benefica pentru sanatate, pentru ca astfel s-ar reduce riscurile de maladii cardiovasculare (...), obezitate, cancer colorectal etc.", spun cercetatorii.
Dar "o crestere a consumului de produse de origine animala ar fi benefica pentru sanatatea populatiilor din tarile sarace", au adaugat cercetatorii de la Centrul national de epidemiologie si sanatate a populatiei din Canberra.
Friptura de vita distruge Pamantul
Cercetatorii australieni para sa fi identificat principalul agent vinovat de incalzirea globala: friptura de vita. In acelasi timp, ei ofera si solutia: reducerea la jumatate a consumului zilnic de carne de vita in tarile dezvoltate ar putea ajuta la combaterea
efectului de sera
Click.ro - alte stiri si articole preluate pe 9AM
Discutii asupra articolului "Friptura de vita distruge Pamantul":
Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, 9AM incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.
nu mai trageti parturi
(5 comentarii, 488 vizualizari)
excesul
(1 comentariu, 302 vizualizari)
am 24 de ani si asa ceva n-am mai auzit :))))
(2 comentarii, 295 vizualizari)
nu pot sa cred
(2 comentarii, 286 vizualizari)
nu va mirati
(3 comentarii, 273 vizualizari)
friptura distruge pamantul
(1 comentariu, 250 vizualizari)
poate ca pare o prostie
(2 comentarii, 249 vizualizari)
ne cred prosti
(1 comentariu, 239 vizualizari)
:))))))))))
(1 comentariu, 224 vizualizari)
balegi????????????
(1 comentariu, 217 vizualizari)
si tu brutus
(1 comentariu, 203 vizualizari)
asta e tare
(1 comentariu, 191 vizualizari)
ce prostie!
(1 comentariu, 189 vizualizari)
incalzire???
(1 comentariu, 189 vizualizari)
prostie
(1 comentariu, 182 vizualizari)
tampiti
(1 comentariu, 157 vizualizari)

...