Au pasit intr-o naveta cosmica, au exersat mersul pe Luna si au simulat misiuni in spatiu. Totul sub atenta indrumare a echipajului NASA, dupa ce au fost acceptati la cursul de formare pentru profesori de la Alabama, acolo unde aproximativ 200 de dascali din intreaga lume ajung anual. Este povestea a trei profesori romani, care au trait aventura vietii lor chiar la Academia Spatiala din Statele Unite ale Americii.

"Ne-au spus ca primul pamantean care va pasi pe Luna poate fi un elev de-al nostru. Asa am inteles ca responsabilitatea noastra este aceea de a modela personalitati pentru a deveni adulti cu un caracter puternic", ne-a povestit Tatiana Pana, una dintre profesoarele de matematica din Ploiesti care au participat la acest program. Au ajuns la NASA printr-un concurs, lucrarile lor fiind selectate dintre mii de alte cereri din lumea intreaga. "Am trimis un eseu in care am povestit metodele noastre de predare, ce facem pentru a-i atrage pe copii si ce solutii gasim la dificultatile pe care le intampinam in predare si pe 6 martie am aflat ca ne-am calificat, dupa alte doua incercari nereusite", ne-a mai spus Tatiana Pana.

Sunt profesori de matematica si fizica la clasele gimnaziale, in total noua romani din sase mari orase ale tarii. Bucuria a fost mare, pentru ca numarul persoanelor acceptate la acest program este foarte mic, anul acesta fiind admisi doar 244 de profesori din intreaga lume. "Am avut un moment de mare mandrie", ne-a spus Magdalena Georgescu, inspector scolar in judetul Prahova.

Pe parcursul celor sapte zile petrecute la NASA, profesorii romani au participat la un program de pregatire intensiva, care le-a demonstrat ca oamenii pot invata distrandu-se si ca matematica se invata mai bine prin metode practice. Cursul de formare a presupus simularea mai multor misiuni, toate demonstrand legi sau teoreme ale matematicii si fizicii. Profesorii au avut de rezolvat mai multe misiuni, printre care iesirea in spatiu pentru repararea unor defectiuni, lansarea rachetelor, aducerea jucariilor in spatiu si motivarea nevoii unui pilot de a avea obiecte de pe Pamant. Experimentele au fost pregatite in detaliu, iar fiecare misiune a necesitat costume speciale de protectie.

Profesorii romani au invatat ca practica este mai importanta decat teoria si ca interactivitatea e cheia invatarii. "Totul era foarte bine simulat. Astfel, am aflat noi metode de invatare. Acum ora de matematica se va desfasura altfel, va fi mai vie, mai jucausa, iar scopul va fi invatarea de placere. Vreau sa aplic aici ce am invatat in SUA", a mai spus Magdalena Georgescu. Aventura petrecuta alaturi de echipajul NASA nu putea sa-i schimbe decat in bine pe profesorii care au avut parte de surprize care mai de care mai placute. Au aflat povesti despre cosmos de la insusi Story Musgrave, astronautul care a participat la sase misiuni spatiale, au simulat actiuni in spatiu si au lansat rachete. "Aceasta experienta mi-a schimbat atitudinea fata de elevi si fata de colegii mei", ne-a povestit Catalin Scaiceanu.

Experienta acumulata va fi aplicata la nivel de scoala, cele 2 prahovence dorind sa exemplifice in cadrul cercurilor pedagogice experimentele realizate la NASA. "Vreau sa-i deschidem pe copii sa vada lumea, sa mearga in strainatate sa invete cat mai multe lucruri si sa vina sa le aplice la noi in tara", ne-a spus Magdalena Georgescu.


Despre autor:

Sursa: Click.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.