O echipa internationala de astronomi a anuntat descoperirea unei stele "fosila" aparuta in urma cu aproximativ 13,2 miliarde de ani, la relativ putin timp dupa nasterea Universului, in urma cu 13,7 miliarde de ani, potrivit unui studiu aparut in Astrophysical Journal. Steaua, botezata HE 1523-0901, este o "adevarata fosila", a subliniat Organizatia pentru cercetari astronomice in emisfera australa (Eso), care a descoperit corpul ceresc cu ajutorul telescopului VLT.
Steaua se situeaza in propria noastra Galaxie, Calea Lactee. "Aceasta stea s-a format in mod sigur in prima etapa a Galaxiei noastre, care a aparut la putina vreme dupa Big Bang", moment care a marcat crearea Universului, a indicat Eso. Evaluarea virstei unei stele nu este o sarcina usoara, spune principalul autor al studiului, Anna Frebel, de la Observatorul McDonald din Texas, Statele Unite.

Pentru a-i stabili virsta, astronomii trebuie sa masoare cu precizie abundenta de materiale radioactive, precum uraniu si toriu, din stea. Aceasta activitate este similara modului in care arheologii stabilesc virsta obiectelor antice, cu ajutorul analizei cu carbon 14. Prezenta acestor substante radioactive este dedusa din analiza spectografica a luminii emise de stea: fiecarui corp chimic prezent in astru ii corespunde o anumita raza din spectrul luminii sale.

Sursa: 7plus.ro