O echipa de cercetatori americani a reusit sa surprinda intreaga lume dupa ce a anuntat ca a elaborat o drojdie de bere imbunatatita genetic, capabila sa detecteze materialele explozibile din aer, informeaza AP. Acestia spera ca odata cu folosirea ei in industria alimentara, consumatorii de bere sa poata sti cu mult timp inainte daca sunt sau nu in pericol de a fi aruncati in aer.

"Saccharomyces cerevisiae", o drojdie folosita in acelasi timp in panificatie si industria berii, a fost transformata de acesti biologi prin adaugarea unei gene de sobolan care reactioneaza in prezenta moleculelor de dinitrotoluen, DNT.

DNT-ul serveste ca intermediar la fabricarea trinitrotoluenului, o substanta extrem de folosita in realizarea materialelor explozive folosite de teroristi. Astfel, drojdia va fi detectorul ideal in descoperirea DNT-ului, asemeni unor caini politisti specializati in cautarea bombelor.

Pentru a sti daca drojdia a sesizat prezenta explozibilului fara a se mai proceda la manipulari complicate, oamenii de stiinta au introdus in patrimoniul sau genetic o a doua gena care o face sa ia culoarea verde in prezenta DNT-ului. Drojdia este foarte utilizata de biologi in experimente, care i-au descoperit genomul in 1996.

Autorul studiului, Danny Dhanasekaran, de la scoala de medicina a Universitatii Temple din Philadelphia, subliniaza ca procedeul este inca experimental. El estimeaza insa ca acest biosenzor ar putea fi utilizat in detectarea pe viitor a unei game mai variate de arme chimice.