La Maranello, in Italia, va avea loc, pe 20 mai, un eveniment special: licitatia „Leggenda e Passione“, in cadrul careia vor fi scoase la vanzare 35 de masini de colectie (cu ani de fabricatie intre 1953 si 1971, dar si bolidul cu care a castigat, in 1997, Michael Schumacher Grand-Prix-ul de la Monaco).

In centrul atentiei se va afla insa un automobil cu totul deosebit: un Ferrari 330 TRI/LM Testa Rossa (construit in 1962). Cunoscatorii spun ca el promite sa devina cea mai scumpa masina din lume, vehiculandu-se un pret de cumparare de peste 10 milioane de euro. Acest bolid a facut istorie, in 1962, cand a castigat cursa de 24 de ore de la Le Mans, si pana acum a ocupat pozitia a doua in topul celor mai pretioase modele Ferrari (fiind achizitionat, in 2002, de un colectionar, cu suma de 6,5 milioane de euro).

Dar ce il face atat de valoros? Pe langa gloria victoriilor din competitii, faptul ca este ultimul Testa Rossa fabricat si singurul din categoria lui. In plus, este si cea din urma masina de cursa Ferrari cu motor frontal.
Acesta are 12 cilindri si 390 CP, ceea ce il facea cel mai rapid automobil al vremii sale. Din pacate, un accident petrecut in 1963, tot la Le Mans, a pus capat seriei de victorii.

Renovat in 1965, bolidul a intrat in circuitul privat si are acum sansa sa-si recapete stralucirea printr-un nou record: de pret!


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.