Peste 30 de hoteluri de lux pentru ciini, in SUA Hotelurile pentru ciini si pisici din SUA, care le trateaza pe animale ca pe niste clienti de cinci stele, au devenit deja o moda peste Ocean. Dupa cum se stie, unul dintre acestea, numit Petsmart Hotel, s-a deschis de curind in Bethesda, suburbie sic a capitalei americane Washington. Pe holurile imbracate in lambriuri de acaju, "parintii" patrupedelor defileaza zilnic pentru a rezerva o camera pentru prietenul lor, contra sumei de 23 de dolari. Camera este de fapt o cusca mare, cu servicii sofisticate.

Pentru zece dolari in plus, ciinele poate beneficia de o "camera" si mai mare, cu televizor. Ciinii ce se bucura de televizor vizioneaza, in continuu, filme cu animale. Acest lucru ii ajuta sa se relaxeze, deoarece sint obisnuiti cu televizorul acasa. Grupul Petsmart, specializat initial in produse pentru animale domestice, s-a lansat in "conceptul hotelurilor canine" in urma cu trei ani.

"Este sectorul business-ului nostru cel mai dinamic. Am deschis circa 30 si vrem sa ajungem la 240 pina in 2010", a marturisit Bruce Richardson, purtator de cuvint al firmei Petsmart. "Piata de deservire a animalelor de familie din SUA este intr-o crestere extraordinara", spune si Gina Martin, analist al tendintelor de consum pentru banca Wachovia.

Citeste si:

La Petshotel din Bethesda, animalele au dreptul la un "breakfast"(mic dejun) si primesc la desert "inghetata de vanilie fara lactoza". Custile pentru pisici sint confectionate din plexiglas. Felinele au dreptul la 15 minute de mingiieri pe zi. Din motive de securitate, nu se asigura insa plimbari afara. O "sala de ingrijire" de 20 de metri patrati cu arbori falsi serveste pentru plimbarea "de usurare". Fiecare ciine o viziteaza de trei ori pe zi si este curatata dupa fiecare "trecere".

Optiunea "tabara de activitate" costa inca 20 de dolari pe zi. Aici, clientela animala beneficiaza de un antrenor impreuna cu care se joaca. In majoritate, ciinii si pisicile vin zilnic la hotel. Este mai bine pentru ei acolo, decit singuri acasa. Americanii cheltuiesc anual 40 de miliarde pe an cu prietenii lor necuvintatori, cu 30% mai mult decit in urma cu un an.