Potrivit unei noi cercetari, radiatiile spatiale ar putea provoca degenerarea creierelor in cazul astronautilor.

Radiatiile din spatiu sunt similare cu cele experimentate in timpul unei explozii nucleare, insa pe Pamant suntem protejati de campul magnetic al planetei. Atunci cand astronautii parasesc orbita Pamantului, corpul uman este bombardat de particule radioactive despre care oamenii de stiinta spun ca pot duce la aparitia cancerului si a problemelor cardiovasculare.

Cercetatorii de la University of Rochester Medical Center au dorit sa studieze modul in care sederea prelungita in spatiu poate afecta aeronautii. In studiul lor, oamenii de stiinta au expus soareci la un nivel de radiatii similar cu cel la care ar fi supusi astronautii de-a lungul a 3 ani, timpul necesar pentru a ajunge pe marte. Ulterior, memoria soarecilor a fost testata si s-a constatat ca ei nu isi mai puteau aminti obiecte si locuri, creierele lor prezentand acumulari de beta-amiliod, o proteina considerata a fi unul dintre principalii indicatori ai bolii Alzheimer, conform descopera.ro.

Aceste descoperiri sugereaza clar faptul ca expunerea la radiatii in spatiu are potentialul de a accelera aparitia bolii Alzheimer”, sustine cercetatorul M. Kerry O'Banion.