In 2050 decolarea unui avion va semana mai mult cu cea a unei rachete.

Zborul se va realiza in “stoluri” de avioane, cele din spate profitand de curentii celor din fata, iar aterizarea va fi mult mai scurta si se va baza pe planare.

Asa isi imagineaza producatorul de avioane Airbus zborurile viitorului pentru ca ele sa fie cat mai putin zgomotoase, mai putin poluante si mai rapide.

Decolarea nu va mai necesita rulara avionului pe pista. Pistele de decolare vor fi dotate cu rampe cu roti pe care avioanele vor fi montate pentru ca apoi sa fie propulsate.

Avioanele vor fi capabile sa colecteze informatii despre starea meteo in timp real si sa calculeze traseul optim pentru a ajunge cat mai rapid din punctul A in punctul B.

Adevarata inovatie va fi, insa, zborul in ”stoluri” de avioane. Avantajul va fi faptul ca aeronavele care vor zbura in spatele avionului din varf vor beneficia de reducerea fortei de frecare, datorita curentului creat de prima aeronava. Specialistii Airbus estimeaza ca zborul in ”stol” va duce la reducerea consumului de carburant cu 15%, scrie jurnalul.ro.

Aterizarile vor fi mult mai silentioase, iar pistele necesare aducerii avionului la sol vor fi mult mai scurte. Infrastructura aeroporturilor prevede alimentarea aparatelor auxiliare cu energie solara sau regenerabila.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.