Ce au in comun avioanele si restaurantele fast-food? Combustibilul bio sau.... uleiul prajit. Olandezii il folosesc, iar americanii iau exemplul.

Dupa ce in iunie compania olandeza KLM a anuntat ca va folosi ulei prajit reciclat pe post de combustibil bio pentru a taia emisiile de carbon, companiile americane de zbor s-au hotarat sa foloseasca biocarburantii. Companiile americanie se intrec saptamana aceasta in incercarea de a demonstra cat sunt ele de prietenoase cu mediul. Cum? Printr-o serie de zboruri pentru care vor folosi combustibili bio.

Luni dimineata, United Continental a anuntat decolarea unui avion din Houston catre Chicago, SUA, avion care si-a luat zborul cu un combustibil mixt din 60% carburant obisnuit si 40% obtinut din alge, scrie The Guardian.

Apoi Alaska Airlines a anuntat ca, incepand de miercuri, 75 de zboruri vor utiliza un mix de combustibili alcatuit din 80% carburant obisnuit si 20% bio. In loc de cel obtinut din alge, compania va utiliza ulei prajit din lanturile de restaurante fast-food, a anuntat Robert Ames, vice-presedintele Dynamic Fuels, producator de combustibil.

„Putem sa folosim ulei vegetal, sau putem sa folosim ulei prajit. Cel mai bun furnizor este Mc Donald’s”
.

Si nu va imaginati ca daca uleiul a fost prajit, el este ieftin. Din contra. Uleiul prajit costa de 6 ori mai mult decat kerosenul ceea ce nu il face foarte accesibil. Insa ulei exista, foarte mult chiar, ceea ce ar putea duce, in timp, la scaderea pretului.

Si armata americana intentioneaza ca pana in 2013 sa foloseasca biocarburanti.

Companiile aeriene cred ca folosirea de carburant mixt va ajuta la reducerea gazelor cu efect de sera cu 10%. Transportul aerian este responsabil pentru 3% din emisiile de carbon la nivel mondial.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.