Limfocitele T - responsabile cu apararea imunitara a celulelor din corp - care au fost modificate genetic s-au dovedit eficiente contra leucemiei limfoide cronice, forma cel mai des intalnita a acestui cancer al sangelui, potrivit unui studiu experimental, publicat in Statele Unite.

Potrivit cercetatorilor de la Facultatea de medicina din cadrul Universitatii Pennsylvania din SUA, aceasta terapie a dus, pana in prezent, la remisii ale bolii de un an pentru doi dintre cei trei pacienti inclusi in acest studiu, care sufereau de o leucemie in stadiu avansat. In cazul celui de-al treilea pacient, boala a revenit dupa patru luni, insa intr-o forma atenuata, informeaza MEDIAFAX.

Aceasta abordare ar putea fi aplicata pentru a trata si alte tipuri de cancer, precum cel pulmonar, ovarian si melanomul, dar trebuie sa faca obiectul unor cercetari suplimentare, afirma autorii studiului.

• Cum functioneaza acest tratament

Acest tratament a constat in prelevarea de limfocite T de la acei pacienti si in modificarea lor pe cale genetica cu ajutorul unui lentivirus, cu scopul ca ele sa atace selectiv doar celulele canceroase - toate fiind purtatoare de o anumita proteina - si scutind celulele sanatoase din corp.

Savantii au programat, totodata, limfocitele T sa isi accelereze procesul de multiplicare. Cercetatorii au injectat apoi aceste limfocite modificate genetic celor trei pacienti, care au beneficiat in prealabil de sedinte de chimioterapie.

• "In trei saptamani, tumorile au fost distruse cu o eficienta ce nu a fost niciodata observata inainte", a declarat medicul Carl June, profesor de patologie la centrul de cercetari contra cancerului Abramson de la Universitatea Pennsylvania, principalul autor al acestui studiu, publicat in New England Journal of Medicine si in revista Science Translational Medicine.

"A fost mult mai eficient decat ne asteptam", a adaugat acelasi cercetator, care estimeaza ca limfocitele T modificate genetic, pe care le-a numit "asasini in serie", au distrus aproape un kilogram (910 grame) de tumori canceroase la fiecare pacient.
Tratamentul revoluționar pentru cancer, în premieră la Spitalul...
Tratamentul revoluționar care...

Rezultatele acestui studiu clinic pilot sunt semnificativ diferite fata de cele ale terapiilor existente contra acestui tip de leucemie.

"Noua abordare are potentialul de a oferi aceleasi sanse de vindecare, dar cu mult mai putine riscuri", a concluzionat medicul David Porter, de la Universitatea Pennsylvania, coautor al studiului.