Intr-un video lansat pe internet, o tanara femeie daneza sustine ca il cauta pe tatal copilului ei, un turist cu care a avut o aventura de o noapte. Filmuletul "Karen din Danemarca il cauta pe tatal lui August" s-a dovedit a fi parte a unei campanii lansate de catre agentia de turism "Visit Denmark".
Idea a fost aceea de a marketa Danemarca in imaginatia turistilor straini, ca o tara in care este foarte usor sa intretii relatii sexuale neprotejate cu localnicele atragatoare, oricand dornice sa ii introduca in obiceiurile daneze. Campania a primit insa o serie de critici din partea site-urilor feministe.

"Povestea lui Karen arata ca Danemarca este un spatiu liber unde poti sa fii asa cum vrei sa fii. Filmul este o buna expunere a femeilor daneze, auto-suficiente si demne", a argumentat Dorte Kiilerich, actrita care a interpretat rolul lui Karen in acest spot, pentru publicatia daneza Politiken. "Spunem o poveste draguta despre o femeie moderna si responsabila care traieste intr-o societate libera si care isi asuma responsabilitatea pentru alegerile ei si ca sa faca asta se foloseste de comunicarea moderna", a mai argumentat actrita.

"Unde este povestea morala aici?", riposteaza criticii acestei campanii.

"Perceptia fata de femeile scandinave, in multe parti ale lumii, este aceea ca acestea se bucura de libertate sexuala, iar promiscuitatea este folosita de catre o agentie de stat pentru a promova turismul, transformandu-le pe femei intr-o alta atractie locala… cu beneficiul adaugat ca aici, sexul este gratis, spre deosebire de alte tari cunoscute pentru turismul sexual", noteaza site-ul Sociological Images.

In urma acestor critici, filmuletul realizat de catre agentia de publicitate "Grey", "Visit Denmark", a fost scos de pe YouTube.



Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.