- Virale sau Vandalisme?
Un exemplu concludent de Guerilla ads este campania lansata de Dulcolax. Acestia au plasat role de hartie igienica supradimensionate in fata tuturor farmaciilor din Germania, pentru a face cat mai palbabila nevoia umana reprezentata. Este bine stiut ca umorul este cel mai des intalnit artificiu in aceste tactici de promovare. Revista FHM a plasat pe bordul unui Mini Cooper un decolteu voluptos de femeie in costum de baie, pentru a starni interesul si curiozitatea.
Insa, aceste metode alternative de marketing, ne gasesc pe noi, consumatorii obisnuiti, intr-o lume suprasaturata de informatii si de reclame. Atunci se poate spune ca efortul depus de un brand pentru a se face auzit devine din ce in ce mai mare pentru ca mesajul emis pe canalele media sa nu fie de fapt aruncat direct in Recycle Bin. Originalitatea este cheia unui impact memorabil.
Parintele Marketingului de Guerilla, Jay Conrad Levinson este initiatorul acestui concept preluat din 1997, de catre Steve Jurvetson, cu un apogeu indiscutabil in zilele noastre. El se referea la MG descriind obiceiul celor de la Hotmail de a atasa reclama in mailurile catre utilizatori. Potrivit Imposibil.ro, presupunerea este ca daca o astfel de reclama ajunge la un user susceptibil, acel user va deveni "infectat" (se va inregistra) si atunci poate infecta alti useri. Cat timp fiecare user infectat va trimite mailuri la mai mult de unul dintre userii susceptibili, conform standardelor rezultate din epidemiologie cresterea numarului de useri infectati va creste cu o rata al carei segment initial pare exponential.
Volkswagen este probabil una dintre cele mai mari utilizatoare de acest fel de publicitate, adeseori incercand sa-si promoveze noile produse folosindu-se de cele mai surprinzatoare metode. Pentru a-si arata devotamentul fata de clientii sai, compania de automobile germane, a lansat o campanie imprastiind exemplare de "Polo glaciare", sculptate in gheata, in timpul noptii, pentru ca locuitorii sa le gaseasca la prima ora asteptandu-i. Cu toate ca s-au topit cateva ore mai tarziu, efectul a fost imediat.
Ce conexiune exista intre Volkswagen si suprarealism? Aparent niciuna, insa ilustratorul rus Kirill Chudinskiy l-a imbinat pe artistul spaniol Salvator Dali si pe cel belgian René Magritte, le-a combinat culorile si stilurile si iata ce a iesit. Persistenta Memoriei (The Persistence of Memory), in care ceasurile se topeau a devenit vestea proasta pentru industria petroliera, pentru ca indicatorul de combustibil la Volkswagen se topeste si el, aproape de consum zero. Iar Barbatul cu melon (Man in the Bowler Hat ) a lui Magritte devine un lucrator la o benzinarie care este arbitrul unui meci de sah copaci vs. industria petroliera. Bineinteles cu un consum mai mic, ecologia va invinge. La fel si Volkswagen!
Marketingul de guerilla o sa trezeasca multe exclamatii, revolte, o sa incalce principii puritane si o sa zdruncine universul multora, insa niciodata nu putem spune ca o sa plictiseasca (vezi comparatie cu publicitatea pe care o fac politicienii nostri pentru alegerile parlamentare). Ce s-ar intampla daca peste noapte toate reclamele plictisitoare lipite in cascade pe stalpi, blocuri sau panouri ar fi inlocuite cu proteste de guerilla vehemente, cu anti-politica, anti-consum de tigari sau legalizati marijuana? Toate ar ramane mai mult pe retina noastra si in memorie decat toate reclamele traditionale, pline de clisee care au bugete duble ori triple decat suratele lor mai virulente.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Scam-urile ce promit investiții, creștere de 142% în 2023
Sursa: futurebanking.ro
-
Un român pierde anual 700 de euro din cauza fraudelor online: oamenii își dau...
Sursa: wall-street.ro
-
Anda Adam se pregătește de nuntă! Artista va avea 500 de invitați, iar nașii...
Sursa: kudika.ro